Według niepełnych danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, który zrzesza 13 firm z tej branży, najszybciej rosło zainteresowanie leasingiem aut – wzrosło o 40 procent. Liczba aut w najmie długoterminowym zwiększyła się o 20 procent. Dane te potwierdza m.in. Express Fleet Partner z branży. Floty firm zarabiających na wynajmie i leasingu wzrosły w przypadku samochodów zarządzanych o 38 procent, do 2108 sztuk, a własnych – o 20 procent, do 2731 sztuk. Wzrost rynku był na tyle duży, że w 2007 roku w Polsce pojawiły się oddziały dwóch międzynarodowych firm specjalizujących się w zarządzaniu samochodami flotowymi – Athlon i Santander. Druga z firm jeszcze nie jest członkiem PZWLP.
– Zmienia się podejście do wynajmu – uważa dyrektor zarządzający Express Fleet Partner Hubert Laszczyk. Jego zdaniem coraz więcej firm przekonuje się do najmu długoterminowego. Z kolei dyrektor zarządzający LeasePlan Fleet Management (Polska) Sławomir Wontrucki wskazuje, że ustabilizowały się ceny aut trzy-, czteroletnich, w tym poleasingowych.
Dzięki stabilnym cenom już na etapie zawierania umowy firmy Car Fleet Management mogą przewidzieć wartość odsprzedaży auta po leasingu, co powoduje, że raty leasingowe są niższe.
Na koniec 2007 roku firmy CFM zarządzały ok. 95 tys. samochodów. Auta osobowe stanowią 90 proc. zarządzanych flot. Najpopularniejsze są samochody kompaktowe, jak np. Opel Astra, Toyota Corolla, Ford Focus i Peugeot 307. We flocie Expressu ich udział przekracza 45 procent.
Coraz więcej przedsiębiorstw zamiast leasingu wybiera najem długoterminowy