Reklama

Producenci piwa chcą zarobić na Euro 2008

Nawet o 30 proc. może się zwiększyć sprzedaż piwa, którego reklama nawiązuje do piłki nożnej. Dlatego producenci ruszyli już z promocją

Publikacja: 15.03.2008 01:49

Producenci piwa chcą zarobić na Euro 2008

Foto: Rzeczpospolita

Do mistrzostw Europy 2008 w Austrii i Szwajcarii zostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale piwne koncerny już teraz zaczynają prowadzić kampanie marketingowe. Powód? Liczą na znaczny wzrost sprzedaży. – W czasie tak dużych imprez piłkarskich zwiększa się popyt na piwo – mówi Wojciech Żabiński, menedżer marki Carlsberg w Carlsberg Polska.

Korzysta szczególnie to piwo, które kojarzy się konsumentom z futbolem. Jak szacują przedstawiciele branży piwnej, jego sprzedaż – pod warunkiem że temperatura w czerwcu będzie wysoka – może się zwiększyć o blisko jedną trzecią. Wzrosnąć powinna także sprzedaż pozostałego piwa – również tego produkowanego przez browary, które nie reklamują swoich produktów.

– Być może małe i średnie browary nie skorzystają na mistrzostwach Europy tak bardzo jak największe firmy. Mogą się jednak spodziewać, że zainteresowanie ich produktami wzrośnie – uważa Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich. W 2007 roku polscy producenci piwa wydali na reklamę ok. 300 mln zł. W tym roku kwota ta – w związku z Euro 2008 – może być wyższa. – Realny przyrost wydatków na reklamę, który można wiązać z mistrzostwami, wyniesie dla wszystkich branż 25 – 30 mln zł – mówi Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting. Cały polski rynek reklamy będzie w tym roku warty 7,519 mln zł.

Jeszcze w tym miesiącu działania marketingowe nawiązujące do Euro 2008 powinien rozpocząć Carlsberg Polska. Duński koncern, do którego należy polska spółka, jest oficjalnym sponsorem imprezy. Carlsberg pieniądze wyda nie tylko na reklamę. – Do sklepów zaczęło trafiać już piwo Carlsberg w puszkach i butelkach z limitowanej serii – informuje Wojciech Żabiński.

Specjalne opakowania piwa Tyskie, sponsora polskiej reprezentacji, wprowadziła Kompania Piwowarska (KP). Firma rozpoczęła już także telewizyjną kampanię reklamową. – Rozpoczęliśmy już teraz ze względu na skalę przedsięwzięcia – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.

Reklama
Reklama

Do gry o kibiców lubiących piwo włączyła się także grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa. – Nie jesteśmy sponsorem mistrzostw ani reprezentacji, ale chcemy nawiązywać do piłki nożnej, promując piwo Warka – przyznaje Eliza Panek, rzecznik prasowy grupy Żywiec. Spółka chce zarobić także na sprzedaży piwa w piwiarniach wareckich. Na razie ma ich 30, ale jeszcze przed Euro 2008 chce otworzyć kolejne dziesięć.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki d.drewnowska@rp.pl

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama