Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci piwa chcą zarobić na Euro 2008

Nawet o 30 proc. może się zwiększyć sprzedaż piwa, którego reklama nawiązuje do piłki nożnej. Dlatego producenci ruszyli już z promocją

Publikacja: 15.03.2008 01:49

Producenci piwa chcą zarobić na Euro 2008

Foto: Rzeczpospolita

Do mistrzostw Europy 2008 w Austrii i Szwajcarii zostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale piwne koncerny już teraz zaczynają prowadzić kampanie marketingowe. Powód? Liczą na znaczny wzrost sprzedaży. – W czasie tak dużych imprez piłkarskich zwiększa się popyt na piwo – mówi Wojciech Żabiński, menedżer marki Carlsberg w Carlsberg Polska.

Korzysta szczególnie to piwo, które kojarzy się konsumentom z futbolem. Jak szacują przedstawiciele branży piwnej, jego sprzedaż – pod warunkiem że temperatura w czerwcu będzie wysoka – może się zwiększyć o blisko jedną trzecią. Wzrosnąć powinna także sprzedaż pozostałego piwa – również tego produkowanego przez browary, które nie reklamują swoich produktów.

– Być może małe i średnie browary nie skorzystają na mistrzostwach Europy tak bardzo jak największe firmy. Mogą się jednak spodziewać, że zainteresowanie ich produktami wzrośnie – uważa Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich. W 2007 roku polscy producenci piwa wydali na reklamę ok. 300 mln zł. W tym roku kwota ta – w związku z Euro 2008 – może być wyższa. – Realny przyrost wydatków na reklamę, który można wiązać z mistrzostwami, wyniesie dla wszystkich branż 25 – 30 mln zł – mówi Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting. Cały polski rynek reklamy będzie w tym roku warty 7,519 mln zł.

Jeszcze w tym miesiącu działania marketingowe nawiązujące do Euro 2008 powinien rozpocząć Carlsberg Polska. Duński koncern, do którego należy polska spółka, jest oficjalnym sponsorem imprezy. Carlsberg pieniądze wyda nie tylko na reklamę. – Do sklepów zaczęło trafiać już piwo Carlsberg w puszkach i butelkach z limitowanej serii – informuje Wojciech Żabiński.

Specjalne opakowania piwa Tyskie, sponsora polskiej reprezentacji, wprowadziła Kompania Piwowarska (KP). Firma rozpoczęła już także telewizyjną kampanię reklamową. – Rozpoczęliśmy już teraz ze względu na skalę przedsięwzięcia – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.

Reklama
Reklama

Do gry o kibiców lubiących piwo włączyła się także grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa. – Nie jesteśmy sponsorem mistrzostw ani reprezentacji, ale chcemy nawiązywać do piłki nożnej, promując piwo Warka – przyznaje Eliza Panek, rzecznik prasowy grupy Żywiec. Spółka chce zarobić także na sprzedaży piwa w piwiarniach wareckich. Na razie ma ich 30, ale jeszcze przed Euro 2008 chce otworzyć kolejne dziesięć.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki d.drewnowska@rp.pl

Do mistrzostw Europy 2008 w Austrii i Szwajcarii zostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale piwne koncerny już teraz zaczynają prowadzić kampanie marketingowe. Powód? Liczą na znaczny wzrost sprzedaży. – W czasie tak dużych imprez piłkarskich zwiększa się popyt na piwo – mówi Wojciech Żabiński, menedżer marki Carlsberg w Carlsberg Polska.

Korzysta szczególnie to piwo, które kojarzy się konsumentom z futbolem. Jak szacują przedstawiciele branży piwnej, jego sprzedaż – pod warunkiem że temperatura w czerwcu będzie wysoka – może się zwiększyć o blisko jedną trzecią. Wzrosnąć powinna także sprzedaż pozostałego piwa – również tego produkowanego przez browary, które nie reklamują swoich produktów.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama