InterCity podnosi ceny i kasuje promocje

Nowy cennik uderzy klientów po kieszeni. Teoretycznie bilety zdrożeją o 3 proc. W rzeczywistości podróże na niektórych popularnych trasach będą droższe o jedną trzecią.

Aktualizacja: 18.04.2008 07:40 Publikacja: 17.04.2008 21:18

InterCity podnosi ceny i kasuje promocje

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Po zmianie cennika PKP InterCity za podróż pociągiem z Warszawy do Poznania (wyjazd w piątek po południu, powrót w niedzielę) zapłacimy o ponad 30 proc. drożej. Zamiast 150 zł bilet będzie nas kosztował ok. 200 zł w obie strony.

To skutek zmian w regulaminie najpopularniejszej promocji PKP InterCity – bilecie weekendowym. Obowiązywał on od godziny 18 w piątki do godziny 24 w niedziele, na wybranej trasie w obie strony. Kosztował 99 zł. Dokupując do niego miejscówkę, z Warszawy do Poznania, Katowic czy Gdyni można się było dostać za ok. 150 zł w obie strony. Bilet zwykły w jedną stronę kosztował 100 zł.

Wraz z ostatnią podwyżką bilet weekendowy zastąpiła nowa oferta – weekend z miejscówką. Obowiązuje w piątki od godz. 20, bilet kosztuje 99 zł i miejscówkę można do niego dokupić za połowę ceny. Problem w tym, że większość pociągów dalekobieżnych wyrusza z dworców wcześniej – np. ostatni skład z Krakowa do Warszawy opuszcza dworzec o 19.55. Z nowej promocji będą mogły skorzystać tylko osoby wybierające się w przeciwną stronę.

– Bilet weekendowy był ofertą promocyjną, jak wszystkie miała charakter czasowy – wyjaśnia Adrianna Chibowska, rzecznik PKP InterCity. – Nowa promocja skierowana jest do osób podróżujących pociągami w soboty i w niedziele – dodaje. Jednak to piątkowe pociągi mają najwięcej klientów. Rzecznik obiecuje, że spółka w najbliższym czasie przedstawi kolejne promocje cenowe. Jakie – na razie nie chce zdradzić.

Władze InterCity tłumaczą, że do podwyżki cen biletów, pierwszej od lutego 2006 roku, zmusił je wzrost cen energii sięgający 30 proc., paliw i kosztów pracy. Koszt remontu wagonów zwiększył się w ostatnim czasie o ok. 100 proc. – Nowa będzie nie tylko taryfa, ale i wagony, którymi będą podróżować nasi klienci – uzasadnia podwyżki Czesław Warsewicz, prezes spółki.

PKP Intercity do 2011 roku chce w nowe usługi i tabor zainwestować 2,7 mld zł. Przybędzie m.in. 17 nowych wagonów, 20 tzw. składów zespolonych oraz kilka nowych lokomotyw. W planach jest gruntowna modernizacja 240 obecnie używanych przez przewoźnika wagonów. Aby sfinansować ten ambitny plan, spółka zamierza m.in. pozyskać 700 mln zł z funduszy unijnych, kolejne 400 – 500 mln zł ma przynieść debiut giełdowy, 200 mln zł – emisja obligacji. Reszta środków ma pochodzić z kredytów i środków własnych – m.in. ze sprzedaży biletów.

Po zmianie cennika PKP InterCity za podróż pociągiem z Warszawy do Poznania (wyjazd w piątek po południu, powrót w niedzielę) zapłacimy o ponad 30 proc. drożej. Zamiast 150 zł bilet będzie nas kosztował ok. 200 zł w obie strony.

To skutek zmian w regulaminie najpopularniejszej promocji PKP InterCity – bilecie weekendowym. Obowiązywał on od godziny 18 w piątki do godziny 24 w niedziele, na wybranej trasie w obie strony. Kosztował 99 zł. Dokupując do niego miejscówkę, z Warszawy do Poznania, Katowic czy Gdyni można się było dostać za ok. 150 zł w obie strony. Bilet zwykły w jedną stronę kosztował 100 zł.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji