Samochód w pakiecie z mieszkaniem

Garaż, dodatkowy metraż, a nawet samochód – na takie bonusy mogą liczyć klienci firm deweloperskich, którzy zdecydują się na zakup mieszkania w konkretnej inwestycji. Czy tego rodzaju akcje promocyjne przynoszą oczekiwane rezultaty?

Aktualizacja: 28.04.2008 12:16 Publikacja: 28.04.2008 03:49

Rynek nieruchomości w ciągu ostatnich kilku miesięcy zanotował spowolnienie sprzedaży nowych mieszkań. To spowodowało, że deweloperzy musieli poszukać nowych sposobów na pozyskanie klientów. Niektórzy zaoferowali indywidualne negocjowanie ceny, inni kosztowne podarunki.

Firma Bouygues Immobilier Polska, która buduje w Warszawie kilka osiedli, w ramach promocji pod tytułem „Francuska wiosna”, postanowiła skusić klientów nowym samochodem. Reguły akcji promocyjnej przewidują, że każdy, kto do 30 czerwca kupi mieszkanie w jednej z inwestycji tego dewelopera, dostanie peugeota 107.

– Promocja obejmuje wszystkie sprzedawane obecnie mieszkania i domy we wszystkich inwestycjach: Villa Concorde, La Lumiere, Villa L’Azur, Mont Blanc i Le Village – informuje Jacek Pajewski, dyrektor marketingu i PR w firmie Bouygues Immobilier Polska. – Damy tyle samochodów, ile sprzedamy mieszkań – zapewnia. Jak twierdzi, metraż kupowanego mieszkania nie ma znaczenia. – Samochód otrzyma każdy, kto podpisze umowę rezerwacyjną do 30 czerwca. Warunkiem otrzymania auta jest wpłata 30 proc. wartości mieszkania – dodaje.

Ceny mieszkań w inwestycji Villa L’Azur na Bemowie wahają się w granicach 8 – 10 tys. zł za mkw, w wilanowskiej La Lumiere – 7,3 – 11 tys. zł za mkw., a w Mont Blanc – ok. 9 tys. zł za mkw.

– Otwieramy drzwi marzeniom – uważa Jacek Pajewski.

– Mieszkania są marzeniem i naszym zdaniem auta również. Czy obdarowywanie samochodami jest dla firmy opłacalne? – To tajemnica handlowa, ale oczywiście kierujemy się rachunkiem ekonomicznym – odpowiada Jacek Pajewski.

Oferty promocyjne proponuje także firma Marvipol. – W inwestycjach Melody Park i osiedlu Platany oferujemy garaż w cenie mieszkania – informuje Michał Okoń, dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu w firmie Marvipol. – Dodatkowo w Melody Park dajemy klientowi możliwość negocjowania ceny. We wszystkich inwestycjach istnieje możliwość ustalenia indywidualnego harmonogramu płatności dostosowanego do konkretnych potrzeb.

– Każdy nabywca otrzymuje ponadto darmowe spotkanie z architektem wystroju wnętrz, który projektuje zmiany lub wystrój końcowy lokalu. W przypadku skorzystania odpłatnie z usług biura architektonicznego w zakresie wykończenia wnętrza klient otrzymuje od nas zniżki na roboczogodziny oraz materiały – dodaje.

Jak twierdzi, dzięki promocjom klienci przychylniej patrzą na ofertę. – Jest to zawsze jeden z elementów decydujących o zakupie, ale niejedyny i niegłówny. Ja bym raczej uznał, że to dobry katalizator do podjęcia decyzji i element zwiększający satysfakcję klienta z transakcji – uważa.

W mokotowskiej inwestycji Marvipolu Melody Park metr kwadratowy mieszkania kosztuje ok. 8,5 – 9,5 tys. zł. Z kolei na zlokalizowanym w Ursusie osiedlu Platany ceny wahają się w granicach 5,5 – 6 tys. zł za mkw.

Spółka, która buduje lofty w Żyrardowie, ma w ofercie lokale o zróżnicowanym metrażu, od 32 do ponad 100 mkw., a w każdym z nich jest wbudowana antresola, dzięki czemu zwiększa się metraż. – To ogromny bonus, kupujący zyskuje dodatkowe 40 procent powierzchni gratis – podkreśla Zygmunt Stępiński, dyrektor generalny spółki Green Development.

Ceny mieszkań wynoszą średnio ok. 6,3 tys. zł za mkw. Mieszkania znajdują się w inwestycji nazwanej Loftami de Girarda, dawnej przędzalni lnu.

W siłę promocji stosowanej przez konkurencję nie wierzy firma J.W. Construction. – Zakup mieszkania jest tak ważną decyzją, że klient myśli przede wszystkim o jakości, funkcjonalności i własnej wygodzie. Kilkuprocentowa zniżka ceny czy samochód w promocji nie skuszą go do zakupu mieszkania, w którym nie czuje się komfortowo – mówi Jerzy Zdrzałka, prezes J.W. Construction Holding. Podkreśla, że kierowana przez niego spółka stale prowadzi innego typu działania promocyjne. – Oferowane przez nas mieszkania mają atrakcyjne lokalizacje, funkcjonalne rozkłady oraz konkurencyjne ceny. Klienci mogą kupić mieszkanie w systemie 10/90 lub 20/80 (10 procent wartości wpłaca się przy podpisaniu umowy, resztę – przy odbiorze kluczy – red.), mogą również bezpłatnie dokonać zmian aranżacyjnych w mieszkaniu. Mają też możliwość indywidualnego negocjowania warunków zakupu mieszkania. Obecnie pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty o nowe atrakcyjne warunki sprzedaży, których szczegóły wkrótce ujawnimy – zapowiada.

Firma J.W. Construction buduje miedzy innymi osiedla na warszawskiej Białołęce (Wiślana Aleja, Lewandów Park) czy Bemowie (osiedle Lazurowa). Ceny wynoszą od 5,7 tys. zł do 7,26 tys. zł za mkw. na Białołęce i ok. 7,9 – 9 tys. zł na Bemowie.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca