Zysk netto Avon Products Inc. podwoił się w drugim kwartale do 235,6 mln dolarów (55 centów za akcję) , wobec 112,7 mln dolarów (26 centów za akcję) przed rokiem.
Dochód wzrósł 17 proc. do 2,74 mld. Największa sprzedaż miała miejsce w Rosji i Brazylii. W Rosji i Brazylii sprzedaż produktów oferowanych przez Avon wzrosła o 30 proc., w Chinach o 20 proc.
– Model sprzedaży reprezentowany przez Avon jest silniejszy na rynkach wschodzących – mówi Jason Gere, analityk Wachovia Corp. z Nowego Jorku. – W tych krajach jest silne zapotrzebowanie na kosmetyki – dodaje.
Takie dochody firma osiągnęła dzięki inwestycjom w reklamę i konsultantki sprzedające kosmetyki w sprzedaży bezpośredniej. Odbyło się to kosztem zwolnienia pracowników. W styczniu zarząd firmy ogłosił plan redukcji etatów o 6 proc.
Avon aby zmniejszyć koszty przenosi produkcję do tańszych krajów, np. Polski. Dzięki temu roczne wydatki zostaną ograniczone o 430 mln do 2012 r., z np. 270 mln które firma musi wydać w tym roku.