Automaty alternatywą dla kurierów

Przesyłki bez kurierów to nowy pomysł operatora pocztowego InPost. Spółka uruchomiła 100 tzw. paczkomatów, w których można będzie odbierać paczki z towarami kupionymi w sieci

Publikacja: 03.06.2009 01:45

– Zastosowanie pełnej automatyzacji to przełom porównywalny do wprowadzenia bankomatu – zachwalał usługę Rafał Brzoska, prezes InPostu, podczas wczorajszej konferencji prasowej.

Partnerami nowej usługi największego prywatnego operatora pocztowego jest kilka sklepów internetowych: Intymna.pl, Komputronik.pl oraz Merlin.pl. Zamiast przez kuriera lub na poczcie, towary można odebrać osobiście ze wskazanego wcześniej automatu. Nie trzeba dowodu osobistego ani awizo. Wystarczy znać kod, który esemesem lub e-mailem przyśle dostawca. W ten sam sposób klienci są powiadamiani o oczekującej przesyłce.

Aby korzystać z usługi, należy zarejestrować się w systemie na stronie www.paczkomaty.pl, podać swoje dane kontaktowe oraz wskazać paczkomat, z którego będą odbierane przesyłki. Mają one być w paczkomacie w ciągu 48 godzin od daty nadania.

[wyimek]16 mln zł dostała firma InPost z dotacji unijnych[/wyimek]

Usługa na razie jest dostępna dla mieszkańców województw: małopolskiego, podkarpackiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i łódzkiego. Potem liczba miast objętych usługą oraz liczba paczkomatów będą rosły.

Koszt całej inwestycji InPostu to ok. 30 mln zł, z czego ponad 16 mln zł firma pozyskała z dotacji unijnych.

Niewątpliwą zaletą usługi jest jej atrakcyjna cena – koszt przesyłki realizowanej za pośrednictwem paczkomatów może wynieść 9,50 zł. Maszyny są umieszczone w miejscach nadzorowanych przez kamery i ochronę.

– Jestem przekonany, że profesjonalna i gwarantująca bezpieczeństwo propozycja będzie doskonałą alternatywą dla tradycyjnych usług kurierskich oraz znakomitym ułatwieniem dla kupujących w sieci – dodał Brzoska. InPost zamierza zagospodarować niszę, w której nie działają inni niezależni operatorzy pocztowi, Poczta Polska czy firmy kurierskie.

Podobny pomysł mają dostawcy prasy, Kolporter i Ruch, które planują wykorzystać swoje kioski jako punkty nadawania i odbioru przesyłek.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?