— Obserwujemy rynek i widzimy coraz większą otwartość konsumentów na nowości, także w kwestii opakowań. W naszej grupie przykład Litwy pokazuje, że większe plastikowe opakowania świetnie się sprawdzają — mówi Beata Pawłowska, dyrektor generalny Royal Unibrew Polska, czwartego producenta piwa w Polsce.

Dodaje, że z analiz marketingowych jej firmy wynika, że takie opakowania są najbardziej odpowiednie dla piw tańszych z tzw. segmentu ekonomicznego.

Produkowana przez Royal Unibrew Korona Książęca w litrowej butelce z plastiku pojawi się na rynku w limitowanej wersji testowej na przełomie sierpnia i września 2009 r. Marka ta sprzedawana jest przez Royal Unibrew w centralnej i wschodniej części Polski.

To już kolejny polski producent piwa, który w kryzysie stawia na plastikową butelkę. Dwa miesiące temu "Rz" napisała, że giełdowa grupa Żywiec — wicelider polskiego rynku piwa — wprowadza na rynek Tatrę w plastiku. Kilka tygodni wcześniej w takim opakowaniu pojawiła się w sklepach produkowana przez nią Warka.

Od początku tego roku popyt na piwo w Polsce zmniejszył się o niemal 10 proc. Oprócz podwyżki akcyzy, branży nie sprzyja także chłodne lato i duże nasycenie rynku. Więcej piwa niż Polacy piją już tylko Niemcy i Czesi.