Przychody grupy do której należą poza marką Żywiec także Warka czy Tatra spadły w tym okresie 3,3 proc. do 1,78 mld zł. Jednak już na poziomie zysku jest jeszcze gorzej.
Jak wyjaśnia firma w komunikacie powód to spadek sprzedaży piwa związany choćby z podwyżką akcyzy oraz ogólne pogorszenie koniunktury gospodarczej. Wyniki są słabsze także z powodu silnego osłabienia złotówki.
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 188 mln zł w porównaniu z 277 mln zł w tym okresie ub.r. Grupa osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 130 mln zł w porównaniu z 209 mln zł w roku 2008.
Firma sprzedała w pierwszym półroczu 6 mln hektolitrów piwa wobec 6,73 mln w tym okresie ub.r.
Zgodnie z danymi GUS w pierwszej połowie tego roku produkcja piwa w Polsce spadła o 11,1 proc., a w tym samym czasie produkcja sprzedana Grupy Żywiec spadła o 9,3 proc. Taka sytuacja spowodowała, że Grupa Żywiec zwiększyła swój udział w rynku o 0,6 punktu proc. Słabszą koniunkturę odczuwa cała branża. Po wzroście akcyzy od 1 marca o 13,6 proc. piwo zdrożało średnio o 5 proc. Przedstawiciele branży obawiają się , że z tego powodu sprzedaż piwa może się zmniejszyć w tym roku 3-5 proc.