AmRest ocenia, że potencjał rynku Europy Środkowo-Wschodniej w segmencie casual dining (lokale względnie tanie, na każdą okazję) jest kilkakrotnie wyższy od obecnie posiadanego przez spółkę portfela restauracji. Dlatego zarząd planuje przyspieszyć wzrost AmRestu w regionie. Przychody grupy mają rosnąć w najbliższych latach o ok. 20 proc. w skali roku.

Spółka, która zarządza takimi sieciami restauracji jak KFC, Pizza Hut, Rodeo Drive czy Burger King, zamierza działać w trzech kierunkach: będzie rozwijać istniejące sieci, wprowadzać nowe marki oraz przejmować konkurentów w regionie. Jednocześnie w raporcie półrocznym zarząd sygnalizuje, że planowane przyspieszenie wzrostu oraz nowe otwarcia w krótkim terminie mogą wpływać na obniżenie zysku netto, ponieważ wzrosną koszty finansowe związane z obsługą zadłużenia.

AmRest działa też w USA. Tu chce się rozwijać głównie przez przejęcia. Zarząd wskazuje jednak, że na ten rok nie są planowane żadne zakupy, „chyba że pojawi się jakiś ciekawy cel”.

W I półroczu AmRest miał ponad 1 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, dwa razy więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny grupy wzrósł o 13 proc., do 36,5 mln zł.