Nie jest wykluczone, że właśnie kwestia patentów, w tym także najbardziej przestarzałych, które GM jest gotów ewentualnie przekazać Rosjanom, stanie się tak trudna do rozwiązania, że negocjacje dotyczące przejęcia Opla będą ciągnęły się wiele miesięcy, a nawet może dojść do ich zerwania. Prezes Sbierbanku German Gref nie ukrywa, że udziałów w Oplu nie zamierza trzymać dłużej niż przez trzy lata. Powiedział, że jeśli GM nie przekaże Rosji wszystkich patentów, to cała ta transakcja nie ma żadnego sensu.
[wyimek]20 proc. rosyjskiego rynku chce zdobyć marką Opel kanadyjska Magna wspólnie ze Sbierbankiem [/wyimek]
Wygląda jednak, że Magna i Sbierbank są pewne swojej inwestycji. Dokonują właśnie przeglądu rosyjskich fabryk samochodowych i przymierzają się do umieszczenia tam produkcji rosyjskich opli. Auta stamtąd – jak powiedział „Rzł Hans Demant, prezes Opla
– mają być sprzedawane na rynkach wschodnich, a nie w UE, gdzie obciążone byłyby cłem. Według szacunków Magny Opel ma szansę zdobycia 1/5 rosyjskiego rynku.
Następstwem wyboru konsorcjum Magna/Sbierbank jako potencjalnego inwestora dla Opla są również wahania innych koncernów samochodowych. BMW i Volkswagen, najwięksi klienci Magny, zastanawiają się, czy nie zerwać z nią umów na dostawę komponentów. Obydwa koncerny chcą jak najszybciej dowiedzieć się od Magny, jak zamierza chronić ich technologie.