Na dobra z najwyższej półki stać tylko najbogatszych obywateli USA. Sondaż na 1 067 konsumentach z przeciętnymi rocznymi dochodami w wysokości 228 tys. dolarów, przeprowadzony przez firmę the Stevens, pokazał, że wydali oni na dobra luksusowe 18 826 dolara w każdym miesiącu trzeciego kwartału tego roku. W drugim kwartale krezusi wydawali przeciętnie 14 554 dolary miesięcznie na produkty luksusowe, a w III kw. 2008 r. – zaledwie 13 429 dolarów.
- Wzrost był napędzany wydatkami osób z dochodami powyżej 250 tys. dolarów rocznie – mówi Pam Danziger, szef Unity Marketing. – Najwięcej płacono za produkty do domu, podróże i posiłki – dodaje.
Najbogatsi przestali przejmować się spadkami cen nieruchomości i niestabilną sytuacją na rynkach finansowych. Wierzą, że sytuacja będzie się poprawiać. – Bogacze znowu zaczynają kupować po roku powstrzymywania się od rozrzutności – przekonuje Dazniger. Jednak mimo perspektyw wzrostu dla branży luksusowej, konkurencja na tym rynku będzie bardzo duża z racji na to, że majętnych konsumentów jest w całych Stanach zaledwie 2,5 mln.