GM z Magną i GAZ chce produkować w Rosji

Rosyjski koncern motoryzacyjny GAZ prowadzi rozmowy z właścicielem Opla i kanadyjskim producentem części Magną na temat budowy fabryki samochodów w Rosji

Publikacja: 07.11.2009 12:13

Rosyjski GAZ chce wspólnie z GM i Magną produkować auta w Rosji

Rosyjski GAZ chce wspólnie z GM i Magną produkować auta w Rosji

Foto: Materiały Promocyjne

Jak dowiedziała się kanadyjska gazeta The Globe and Mail trzy koncerny - Grupa GAZ - największy w Rosji producent motoryzacyjny; kanadyjska Magna - lider rynku części samochodowych oraz General Motors właściciel Opla, negocjują budowę w Rosji nowej fabryki samochodów. Potwierdził to gazecie Frank Stronach - założyciel, główny udziałowiec i szef rady nadzorczej Magny.

- Dla nas Rosja jest bardzo perspektywicznym rynkiem, a GM upierają się, by produkować w Rosji - mówi Stronach.

„Wiedomosti” podkreślają, że jest to dowód iż, odmowa sprzedaży Opla przez GM, nie pogorszyła relacji między Magną, a amerykańskim koncernem i nie osłabiła zainteresowania inwestowanie w Rosji.

GM już w latach 2007-2008 prowadziła rozmowy z Grupą GAZ na temat ścisłej współpracy. W minionym roku GAZ kupiła w jednym w zakładów Chryslera linię do montażu 170 tys. aut rocznie. W wyniku kryzysu linia więcej stoi niż pracuje. W tym roku zjechało z niej tylko ok. 6000 aut Volga Sibir. Podobna sytuacja jest w fabryce GM w St. Petersburgu. Uruchomiony w 2008 r zakład o mocy 60 tys. aut rocznie, za osiem miesięcy tego roku wyprodukował tylko 4422 samochody.

Właściciel GAZ - Oleg Deripaska dwa razy - w sierpniu i październiku latał w tej sprawie do USA na spotkania biznesowe. Rosjanin miał się spotkać z dyrektorami inwestycyjnych banków Morgan Stanley i Goldman Sachs oraz GM.

Grupa GAZ to największy producent w moto branży w Rosji W 2008 r miał przychody ze sprzedaży ponad 5 mld dol. W skutek kryzysu tym roku ze 116 tys. pracowników pozostanie do końca roku połowa.

Warto przypomnieć, że od listopada opla astra i zafirę składa w Kaliningradzie inny rosyjski producent aut - Awtator. Od 2011 roku fabryka ma produkować ople samodzielnie. Wielkość inwestycji w ten projekt wynosi 50 mln euro. Kaliningradzka fabryka składa w sumie 21 modeli, m.in BMW, Kia, Hummer, Cadillac i Chevrolet. Awtator to tajemnicza firma. Właściciele są niejawni. Pakiet większościowy należy prawdopodobnie do menadżerów koncernu

Jak dowiedziała się kanadyjska gazeta The Globe and Mail trzy koncerny - Grupa GAZ - największy w Rosji producent motoryzacyjny; kanadyjska Magna - lider rynku części samochodowych oraz General Motors właściciel Opla, negocjują budowę w Rosji nowej fabryki samochodów. Potwierdził to gazecie Frank Stronach - założyciel, główny udziałowiec i szef rady nadzorczej Magny.

- Dla nas Rosja jest bardzo perspektywicznym rynkiem, a GM upierają się, by produkować w Rosji - mówi Stronach.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca