Tak wynika z najnowszej edycji badania Indeksu BI-NGO sporządzanego przez Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI-NGO działający przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Organizacja sprawdza, w jaki sposób firmy informują o działalności społecznej na swoich stronach internetowych.
– W tym roku firmy w ogóle mniej chętnie udostępniają wszelkie informacje na swój temat, w tym także o zaangażowaniu społecznym – tłumaczy wyniki badania Maciej Kozakiewicz, dyrektor Instytutu Partnerstwa Biznesu. – Ale pierwszy raz pojawiła się firma – Bank Handlowy – która uzyskała maksymalną liczbę punktów.
Wśród liderów są też Kampania Piwowarska i PKN Orlen. Tuż za nimi plasują się BZ WBK, Danone, Polpharma i PZU.
Z badania wynika, że choć wzrosła liczba firm, które informują o swojej działalności społecznej (ze 146 w 2007 roku do 204 w tym), równocześnie rosła też liczba stron, na których nie udało się znaleźć żadnych informacji o działaniach społecznych.
Przy ocenie jakości komunikacji o zaangażowaniu społecznym brano pod uwagę pięć aspektów: • czy firma w swoich strategicznych dokumentach deklaruje wrażliwość na problemy społeczne, • czy konsekwentnie realizuje projekty społeczne i czy są one różnorodne, • na ile przejrzyście o nich informuje, • czy mierzy efekty swojej działalności oraz • w jaki sposób eksponuje na stronie www informacje na ten temat.