Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 25.01.2019 15:01 Publikacja: 25.01.2019 14:53
Foto: Bloomberg
Technologiczni giganci – Google, Amazon, Microsoft, Facebook czy Twitter - są od jakiegoś czasu w ogniu krytyki z obu stron sceny politycznej. Prawica krytykuje (szczególnie Facebooka i Twittera) za odchylenie lewicowe, podczas gdy bardziej praktyczna lewica skupia się na wątpliwościach dotyczących prywatności użytkowników. Krytyka najwyraźniej mobilizuje firmy do zwiększenia nakładów na lobbing – wynika z danych Federalnej Komisji Wyborczej.
Największe sumy na lobbing przeznacza Alphabet Inc., czyli Google. Gigant wydał w 2018 roku 21 milionów dolarów (rekordowo dużo) na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach – prywatność w sieci, reforma praw autorskich i patentów czy cyberbezpieczeństwo i reforma podatkowa.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Elon Musk stracił pierwsze miejsce na liście najbogatszych ludzi świata. Na szczyt zestawienia wskoczył założyci...
Rosyjskie drony naruszyły polską przestrzeń powietrzną, rząd ogłosił strategię rozwoju kraju do 2035 roku, a Smy...
Handel detaliczny znalazł się w przełomowym momencie transformacji cyfrowej. Rozwiązania ICT – od 5G i światłowo...
Oligarcha Roman Abramowicz przegrał w środę kolejny spór sądowy z Unią Europejską w sprawie sankcji. Także były...
Polska otrzyma ponad 43 mld euro na bezpieczeństwo, eksperci wskazują recepty na kryzys demograficzny, a Francja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas