Apple sprzedał już 2 mln iPadów

Tablet Apple i podobne produkty zagrożą pozycji czytników e-książek, takich jak Amazon Kindle czy polski e-Clicto – wynika z raportu firmy doradczej Boston Consulting Group

Publikacja: 01.06.2010 03:13

Wbrew obawom analityków iPad sprzedaje się doskonale. Rywale szykują już konkurencyjne produkty

Wbrew obawom analityków iPad sprzedaje się doskonale. Rywale szykują już konkurencyjne produkty

Foto: Fotorzepa, Zbigniew Osiowy Zbigniew Osiowy

Sprzedaż 2 mln sztuk tabletu (komputer bez klawiatury obsługiwany dotykowo) zajęła firmie Apple mniej niż 60 dni. Urządzenie pojawiło się w amerykańskich sklepach 3 kwietnia, a w ostatni piątek zadebiutowało w innych, wybranych krajach, takich jak Japonia, Niemcy, Wielka Brytania czy Włochy.

Osiągnięcie 2 mln sprzedanych egzemplarzy już w maju sprawia, że prognozy analityków mówiące o ok. 2,7 – 3 mln sztuk kosztującego minimum 499 dol. urządzenia, jakie mają zostać kupione w 2010 r., są już nieaktualne. Firma Bernstein prognozuje, że do końca roku zostanie sprzedanych 5 mln sztuk urządzenia. Według Morgan Stanley może to być nawet 6 – 7 mln sztuk.

Popularność iPada i innych tabletów (prace nad urządzeniami prowadzi m.in. Google, Asus i HP) ma rosnąć wraz ze spadkiem cen mobilnego internetu, czytelnictwem elektronicznych wydań gazet oraz konsumpcją e-książek.

Wyspecjalizowane czytniki tych ostatnich, takie jak Amazon Kindle, Sony Reader czy polski e-Clicto, są zagrożone ekspansją wielofunkcyjnych tabletów.

Według sondażu Boston Consulting Group przeprowadzonego na próbie prawie 13 tys. osób w 14 krajach (m.in. Niemcy, USA, Wielka Brytania) aż 28 proc. respondentów zamierza w najbliższym roku kupić czytnik e-booków lub tablet. Aż 66 proc. z nich wybierze wielofunkcyjny tablet z dostępem do sieci. – Konsumenci wyraźnie chcą używać tego typu urządzeń do czegoś więcej niż czytanie – podał BCG.

To zła wiadomość dla Amazon, największej księgarni na świecie, dysponującej liczącym ok. 400 tys. pozycji działem e-książek dostępnych za pośrednictwem Kindle. Firma godzi się na stratę ok. 1 dol. na każdej sprzedanej e-książce, licząc na osiągnięcie w niedalekiej przyszłości efektu skali i wzrost popularności Kindle. W Polsce iPad testuje Polkomtel.

Sprzedaż 2 mln sztuk tabletu (komputer bez klawiatury obsługiwany dotykowo) zajęła firmie Apple mniej niż 60 dni. Urządzenie pojawiło się w amerykańskich sklepach 3 kwietnia, a w ostatni piątek zadebiutowało w innych, wybranych krajach, takich jak Japonia, Niemcy, Wielka Brytania czy Włochy.

Osiągnięcie 2 mln sprzedanych egzemplarzy już w maju sprawia, że prognozy analityków mówiące o ok. 2,7 – 3 mln sztuk kosztującego minimum 499 dol. urządzenia, jakie mają zostać kupione w 2010 r., są już nieaktualne. Firma Bernstein prognozuje, że do końca roku zostanie sprzedanych 5 mln sztuk urządzenia. Według Morgan Stanley może to być nawet 6 – 7 mln sztuk.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca