Takie dane podali autorzy raportu przygotowanego dla Amerykańskiego Stowarzyszenia Turystyki przez firmę konsultingową Oxford Economics. Raport przewiduje spadek przychodów w pięciu stanach zatoki: Luizjanie, Florydzie, Missisipi, Alabamie i Teksasie.
– Turystyka jest bardzo ważna dla zatoki. W grę wchodzą wielkie pieniądze – powiedział Adam Sachs, dyrektor zarządzający Oxford Economics.
O tym, jak ważni są turyści dla Luizjany, przypominają reklamy w lokalnych stacjach radiowych. – Zaproś rodzinę i znajomych do Luizjany. Spędźcie miło czas i pomóżcie stanowej gospodarce – można usłyszeć.
Potwierdzenie czarnych prognoz ekonomistów już widać w Nowym Orleanie i okolicach. Wiele hoteli świeci pustkami. Upadają kolejne przetwórnie ostryg – niedawno decyzję o zamknięciu biznesu podjęli między innymi właściciele słynnej nowoorleańskiej P&J Oysters. Ich istniejąca od 1876 roku przetwórnia przetrwała zarówno wielki kryzys w latach 30. XX wieku, jak i przejście huraganu Katrina w 2005 roku.
Z nową sytuacją muszą sobie też radzić restauratorzy. Ich menu często oparte było na świeżo złowionych owocach morza.