– Według UEFA spośród wszystkich portów w Polsce i na Ukrainie najlepiej do Euro 2012 przygotowane jest lotnisko Chopina w Warszawie – mówi koordynator ds. lotnisk w spółce PL.2012 Tomasz Szymczak.
W stolicy od 2008 r. działa przestronny Terminal 2, którego budowa opóźniła się o trzy lata, a umowa z hiszpańskim wykonawcą została zerwana. W przyszłym roku ma się skończyć remont krótszego pasa startowego i budowa tzw. pirsu centralnego. Podczas Euro 2012 liczba pasażerów przylatujących do stolicy ma wzrosnąć z 3,7 do 5 tys. na godzinę, a odlatujących – z 2,3 do 3 tys.
Na lotnisku we Wrocławiu trwa budowa efektownego terminalu pasażerskiego. Problem jest w Poznaniu, gdzie z powodu protestów opóźnia się wydanie decyzji lokalizacyjnej potrzebnej do budowy terminalu i modernizacji płyty postojowej. Jeśli inwestycje nie dojdą do skutku na czas, pasażerów poznańskiej Ławicy podczas Euro 2012 odbierze lotnisko w Berlinie.
W Gdańsku do marca 2012 roku ma być gotowy nowy terminal, ale z powodu sporu o grunt będzie o jedną trzecią mniejszy niż planowano.
PL.2012 wytypował dla Euro 2012 pary: lotnisko główne i uzupełniające. W przypadku miast gospodarzy są to: Warszawa – Łódź, Gdańsk – Malbork, Poznań – Zielona Góra i Wrocław – Katowice. O wejście do stawki walczy m.in. powstający pod Warszawą port Modlin, który ma zacząć działać w maju 2012 r. O przejęcie rejsów stara się też Kraków, gdzie zapewne znajdzie się baza sędziów.