Zgodnie z ostatnimi danymi firmy Nielsen pozycję numer jeden na rynku whisky w Polsce po raz pierwszy w historii zajęła whisky Ballantine’s Finest, kluczowa marka grupy Pernod Ricard, do której w Polsce należy Wyborowa S.A. W listopadzie do whisky tej należało 23,3 proc. rynku. Rok wcześnij było to 14,2 proc.
Zdobywając pozycję lidera Ballentines wyprzedził markę Johnnie Walker Red. Jej właścicielem jest koncern Diageo, lider światowego rynku whisky i największy konkurent Pernod Ricard. Ballantine's goni Jahnnie Walkera także pod względem wartości sprzedaży. Jak informuje Wyborowa przewaga konkurenta wynosi obecnie 0,4 pkt. proc.
- Udowodniliśmy, iż kluczem do sukcesu jest konsekwencja realizacji długofalowej wizji oraz poważne inwestycje – mówi Victor Jerez, prezes zarządu Wyborowa S.A.
- Prognozy dla alkoholi importowanych, zwłaszcza dla whisky, są zdecydowanie pozytywne. Wyborowa mając w ofercie globalnych liderów w kluczowych kategoriach alkoholi importowanych, ma i będzie mieć wiele do zaoferowania w tym obszarze – dodaje Jean-Baptiste Mouton, dyrektor marketingu Wyborowej.