Captur to sportowy crossover o zdecydowanej, muskularnej bryle. Jednocześnie proporcje i linie auta mają się kojarzyć z ruchem i lekkością. Głównymi źródłami inspiracji Julia Lozana, stylisty, który zaprojektował nadwozie, były sporty ekstremalne i lekkoatleci. – Rysując Renault Captur wyszedłem od obrazu sprintera w bloku startowym, z widocznymi napiętymi mięśniami i mocą uwalnianą przy starcie – wyjaśnia stylista.
Zainspirował go również sprzęt do sportów ekstremalnych, łączący technologię, zaawansowane rozwiązania i lekkość, jak kaski, rękawice, czy inne elementy ochronne.
Przód Renault Captur ma być typowy dla przyszłych samochodów marki. Jego osią konstrukcyjną jest duże, pionowe logo, umieszczone na przyciemnionej powierzchni, dzięki czemu jest doskonale widoczne.
Prototypowy model mierzy 4223 mm długości, 1950 mm szerokości i 1586 mm wysokości.
Auto wyposażone zostało w koncepcyjny silnik wysokoprężny Energy dCi 160 twin-turbo. Dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania rozwija on moc 160 KM z pojemności 1,6 litra. Maksymalny moment 380 Nm jest dostępny od 1750 obr./min. Jednostka napędowa będzie charakteryzowała się nie tylko przyzwoitymi osiągami, zapewniającymi dużą przyjemność z jazdy, ale też niską emisją CO2 – na poziomie 99 g/km.