Bez uwzględnienia akwizycji i różnic kursowych oraz przychody ze sprzedaży szwajcarskiego giganta Nestle zwiększyły się do niemal 110 mld franków. Wynik był lepszy od oczekiwanego przez analityków.
Według nich koncern miał poprawić sprzedaż o ok. 5 proc. Prezes
Nestle Paul Bulcke zapowiedział, że w tym roku grupa powinna utrzymać wzrost sprzedaży. Organicznie powinien być on na poziomie 5-6 proc. W 2010 r. zysk netto Nestle zwiększył się do 34,2 mld franków, z 10,4 mld franków rok wcześniej. Jednorazowy wpływ na wynik miała sprzedaż udziałów w firmie Alcon.
W Europie sprzedaż Nestle wyniosła 21,6 mld franków. Była o 2,5 proc. wyższa niż w 2009 r.Firma nie podała na razie wyników dla Polski, gdzie należy do niej m.in. marka Winiary.