Liderem produkcji pozostaje panda - 71.471 wyprodukowanych aut w okresie styczeń - marzec, na drugim miejscu jest fiat 500 - 42.653 sztuk.
Ponad 98 proc. produkcji fabryki to eksport. Najważniejszym rynkiem są Włochy, gdzie w pierwszym kwartale trafiło 61,5 tys. samochodów. 11,4 tys. aut fabryka wyeksportowała do Francji, 8,8 tys. pojechało do Wielkiej Brytanii, a 7,8 tys. - do Niemiec.
Zakłady w Tychach pozostają największym polskim producentem samochodów. Opel w Gliwicach wyprodukował bowiem w pierwszych trzech miesiącach roku 49,9 tys. aut, natomiast Volkswagen w Poznaniu - 48,2 tys. O ile jednak Opel i Volkswagen zwiększyły w pierwszym kwartale produkcję, o tyle Fiat ja zmniejszył: przed rokiem produkcja w pierwszych trzech miesiącach roku przekraczała 166 tys. - W maju przestaliśmy produkować fiata 600, co wpłynęło na wyniki - tłumaczy rzecznik FAP Bogusław Cieślar.
Produkcja w Tychach wkrótce może się jednak zwiększyć, bo zakład przygotowuje się do seryjnej produkcji lancii ypsilon. Nowe auto może zacząć zjeżdżać z taśmy produkcyjnej już w najbliższych dniach. Do końca bieżącego roku planuje się wyprodukowanie ok. 50-60 tys. tych samochodów.
W piątek 22 kwietnia FAP poinformował także o wynikach sprzedaży na polskim rynku. W pierwszym kwartale spółka sprzedała 5854 auta, z czego przeszło 5,2 tys. pod marką Fiat. Pozostałe to alfa romeo (362 sztuki - wzrost o połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem), lancia (83), abarth (23), chrysler (33) jeep (73) oraz dodge (41). najlepiej sprzedającym się modelem jest punto, następnie panda oraz bravo.