Polskie napoje energetyczne trafiają za granicę

Polskie napoje energetyczne można znaleźć nawet na półkach sklepowych w USA. Teraz na podbój zagranicznych rynków rusza Tiger

Publikacja: 06.05.2011 15:55

Polskie napoje energetyczne trafiają za granicę

Foto: Bloomberg

Producent Tigera - Maspex - już postanowił, że popularny napój energetyczny ruszy na podbój gustów Bułgarów, Rumunów, Łotyszy i Litwinów. Zgodę na wykorzystanie oznaczenia "tiger" poza Polską Maspeksowi dał jego właściciel Dariusz Michalczewski. Tiger nie będzie pierwszy. Szlaki wśród energetyków przetarł mu już Riders czy Green Up.

Od USA po Grenlandię

Szansę na zdobycie kolejnych zagranicznych rynków przez markę Riders widzi także firma Ustronianka. Obecnie jej energetyk można kupić m.in. w Stanach Zjednoczonych, Czechach i na Słowacji.

- W 2011 r. zamierzamy zintensyfikować działania eksportowe, w szczególności koncentrując się na krajach Europy Wschodniej — tłumaczy Katarzyna Buczek, rzecznik prasowy Ustronianki. W wypromowaniu tam marki ma pomóc sponsoring  motocyklowej wyprawy Przemysława  Salety nazwanej Riders East Tour.

Na rozwój nie tylko w Polsce stawia także firma Herbapol Lublin. Obecnie jej energetyk Green Up można kupić już  w Irlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Holandii oraz na Słowacji, Cyprze, Grenlandii.W planach Herbapolu jest wejście z marką Green Up do Rosji, Azerbejdżanu, Francji, Belgii oraz na Ukrainę. Jacek Sim, rzecznik Herbapolu Lublin zapowiada, że firma chciałaby zrealizować ten plan jeszcze w tym roku.

W Polsce sprzedaż hamuje

Tymczasem polski rynek napojów energetycznych nie rozwija się już tak szybko, jak jeszcze dwa,trzy lata temu (rocznie sprzedaż rosła wówczas o kilkadziesiąt procent). Z raportu firmy Nielsen wynika, że w  pierwszym kwartale 2011 r. wydatki na napoje energetyczne w Polsce wyniosły ok. 137,5 mln zł i były o 4 proc. niższe niż w tym samym okresie rok wcześniej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wielkość sprzedaży napojów energetycznych urosła o 2 proc., do ok. 19,5 mln litrów.

— Spadek wartościowy przy wzroście ilościowym świadczy o zaostrzeniu walki konkurencyjnej za pomocą obniżek cenowych — mówi Iwona Jacaszek, dyrektor do spraw korporacyjnych Coca — Coli HBC Polska. Dodaje ona także, że wpływ na spadek wartości sprzedaży ma rosnący udział sieci dyskontowych w sprzedaży napojów energetycznych.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku