Nowy chevrolet aveo nie dla FSO

Amerykańska marka dynamiką sprzedaży bije na głowę konkurentów. Nowym modelem aveo będzie próbowała podbić intratny rynek samochodów firmowych

Publikacja: 16.06.2011 15:03

Nowy chevrolet aveo nie dla FSO

Foto: Materiały Producenta

Ten samochód mógł być ratunkiem dla warszawskiej FSO. W Zurychu Chevrolet zaprezentował dziennikarzom nowy model popularnego Aveo. Fabryka na Żeraniu, która do lutego produkowała poprzednie aveo, liczyła, że General Motors zdecyduje się na produkowanie nowej generacji tego auta w Warszawie. Ale Amerykanie wybrali Koreę i USA. – Na to, by nowe Aveo produkowała FSO nie ma żadnych szans – ucina spekulacje dyrektor sprzedaży Chevrolet Europe Cesare Prati.

Producent liczy, że nową generacją samochodu z segmentu aut małych umocni pozycję na rynku. Ma na to duże szanse, bo Chevrolet jest teraz najlepiej sprzedającą się marką w Europie. W okresie od stycznia do maja jego udział w rynku zwiększył się z 2,15 proc. w roku ubiegłym do 2,75 proc. obecnie.

Także w Polsce amerykańska marka ma dobre wyniki. Według Instytutu Samar, w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, Chevrolet zwiększył liczbę rejestracji o przeszło 21 proc. Takiego rezultatu nie osiągnął żaden z importerów i producentów samochodów.

- Nowe Aveo jest dla nas szczególnie ważne – podkreśla dyrektor generalny Chevrolet Poland Andrzej Żelazny. Nic dziwnego: dotychczasowy model stanowił prawie połowę sprzedaży marki w Polsce. Importer liczy, że nowy spodoba się ludziom młodym, a przede wszystkim, że zainteresują się nim firmy. - Liczymy, że sprzedaż dla firm wzrośnie z obecnych 20 proc. do prawie 40 proc. na koniec przyszłego roku – dodaje Żelazny.

W tym tygodniu nowe Aveo pojawi się w salonach. Za podstawową wersję 5-drzwiowego samochodu z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy 70 KM trzeba będzie zapłacić 36,5 tys. zł (z klimatyzacją o 2 tys. zł drożej). To o 4,5 tys. zł. więcej niż kosztuje poprzedni model, który będzie sprzedawany do wyczerpania zapasów.

Szybki wzrost udziału Chevroleta w europejskim rynku wiąże się z tegoroczną wymianą najważniejszych modeli marki: na początku roku pojawiło się Orlando, nowe auto w coraz bardziej popularnym segmencie rodzinnych vanów, za chwilę u dilerów będzie dostępny SUV Captiva, niedługo po niej kompaktowy Cruze w wersji hatchback. A jesienią zacznie się sprzedaż Camaro, najpopularniejszego samochodu sportowego w USA. W Polsce to 460-konne superauto z silnikiem o pojemności 6,2 litra ma kosztować 199,9 tys. zł.

Adam Woźniak, z Zurychu

Ten samochód mógł być ratunkiem dla warszawskiej FSO. W Zurychu Chevrolet zaprezentował dziennikarzom nowy model popularnego Aveo. Fabryka na Żeraniu, która do lutego produkowała poprzednie aveo, liczyła, że General Motors zdecyduje się na produkowanie nowej generacji tego auta w Warszawie. Ale Amerykanie wybrali Koreę i USA. – Na to, by nowe Aveo produkowała FSO nie ma żadnych szans – ucina spekulacje dyrektor sprzedaży Chevrolet Europe Cesare Prati.

Producent liczy, że nową generacją samochodu z segmentu aut małych umocni pozycję na rynku. Ma na to duże szanse, bo Chevrolet jest teraz najlepiej sprzedającą się marką w Europie. W okresie od stycznia do maja jego udział w rynku zwiększył się z 2,15 proc. w roku ubiegłym do 2,75 proc. obecnie.

Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki