Wczoraj Kompania Piwowarska ogłosiła, że wprowadza na rynek żubra ciemnozłotego. Od znanej do tej pory wersji jasnej pełnej – która daje mu drugie miejsce pośród najpopularniejszych piw w Polsce – różni się poza kolorem także aromatem toffi i karmelu. Jest także o ponad 20 groszy droższy.
Lider rynku piwa w Polsce wprowadzi także limitowaną edycję marki Redd's o smaku żurawinowym. Natomiast w październiku tego roku na ogólnopolskim rynku chce zaistnieć ze znanym na Śląsku książęcym. Będzie pod tą marką oferować piwo pszeniczne. Powód? Z szacunków Kompanii Piwowarskiej wynika, że od dwóch lat sprzedaż piw pszenicznych w Polsce rośnie w tempie ok. 30 proc.
Nowy żubr ma być dostępny w sprzedaży od września tego roku do lutego 2012 r. Ale jeżeli się przyjmie, to raczej nie zniknie z półek. – Obecnie żubra kupuje ok. 4,5 mln Polaków. Kolejne 1,5 mln deklaruje, że są gotowi po niego sięgnąć. To właśnie przede wszystkim do nich kierujemy żubra ciemnozłotego – wyjaśnia Marek Wziątek, marketing menedżer marki Żubr.
19 mld zł wart jest polski rynek piwa wg firmy Euromonitor International
Tak liczna grupa konsumentów w czasach, gdy polski rynek piwa zaczyna się nasycać, jest dla producentów piwa na wagę złota. W ubiegłym roku to właśnie największe firmy odczuły skutki wyhamowania popytu na piwo w Polsce. W roku obrotowym, który zakończył się 31 marca, wolumen sprzedaży Kompanii Piwowarskiej skurczył się o prawie 4 proc.