Nieco ponad cztery miesiące po premierze „Wiedźmina 2" (miała miejsce 17 maja) CD Projekt Red, producent gry, wypuszcza na rynek jej poprawioną i wzbogaconą wersję, tzw. „Wiedźmina 2.0". Sprzedaży towarzyszyć będzie nowa kampania marketingowa, która ma przyciągnąć nowych fanów. Zachętą dla nich ma być też nieco niższa cena.
Producent gry liczy, że dzięki temu znajdzie nabywców na kolejne kilkaset tysięcy kopii gry, która powstała na bazie książek Andrzeja Sapkowskiego. – Gdy wydaliśmy rozbudowaną wersję „Wiedźmina", sprzedaż skoczyła i w krótkim czasie klientów znalazło 200 – 300 tys. egzemplarzy – mówi Michał Kiciński, prokurent firmy. Promocje szykowane są też w cyfrowym kanale dystrybucji, w tym w największym na świecie serwisie sprzedającym gry przez Internet – Steam. Promocje na Steam ruszyły już w czwartek. Na GOG.com (serwis należący do CD Projekt Red – red.) niższe ceny pojawią się za kilka dni – zapowiada Adam Kiciński, prezes technologicznej spółki.
Nie zdradza, ile egzemplarzy „Wiedźmina 2" sprzedało się do tej pory. Wyjaśnia, że dane o sprzedaży detalicznej (tradycyjnej) spływają do spółki dopiero po zamknięciu kwartału. Na koniec czerwca w tym kanale dystrybucji sprzedano ponad 750 tys. kopii. – W kanale cyfrowym sprzedaliśmy już 200 tys. egzemplarzy, z tego 35 tys. za pośrednictwem GOG.com – ujawnia prezes.
Nie chce zdradzić, jakiej sprzedaży „Wiedźmina 2" spodziewa się do końca roku.
Pierwsza gra z tej serii (miała premierę cztery lata temu) sprzedała się do tej pory w ilości ponad 1,9 mln kopii, co czyni ją najpopularniejszą polską grą komputerową w historii.