Na rynek spółka ma trafić w drugiej połowie przyszłego roku. Obecnie zarząd portu podnosi jej wartość m.in. poprawia dostęp do terminalu od strony lądu. – Dzisiaj podpisaliśmy umowę na modernizację dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części portu, w tym do terminalu – mówi Janusz Jarosiński, prezes spółki zarządzającej gdyńskim portem. Kontrakt o wartości 34 mln zł dostało konsorcjum z Mostostalem. – Terminal właśnie się przebranżowił, zaczął obsługiwać śruty i ładunki masowe. Chcemy by jego pozycja się ugruntowała, pokazać, że to nie są okazjonalne zlecenia – podsumowuje prezes Jarosiński.
W tym roku Port Morski w Gdyni sprzedał dwie swoje spółki. Za 60 mln zł francuska Atic kupiła Morski Terminal Masowy. Grunt na którym działa terminal został wydzierżawiony na 30 lat , co zapewni spółce zarządzające portem dodatkowe regularne wpływy. Holenderska Fairplay przejęła spółkę holowniczą - Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia za 44,4 mln zł.