Na rynek spółka ma trafić w drugiej połowie przyszłego roku. Obecnie zarząd portu podnosi  jej wartość m.in. poprawia dostęp do terminalu od strony lądu. – Dzisiaj podpisaliśmy umowę na modernizację dostępu drogowego i  kolejowego do wschodniej części portu, w tym  do terminalu – mówi Janusz Jarosiński, prezes spółki zarządzającej gdyńskim portem.  Kontrakt o wartości 34 mln zł dostało konsorcjum z Mostostalem. – Terminal właśnie się przebranżowił, zaczął obsługiwać śruty i ładunki masowe. Chcemy by jego pozycja się ugruntowała, pokazać, że to nie są okazjonalne zlecenia – podsumowuje prezes Jarosiński.

W tym roku  Port Morski w Gdyni sprzedał dwie swoje spółki. Za 60 mln zł francuska Atic kupiła Morski Terminal Masowy. Grunt na którym działa terminal został wydzierżawiony na 30 lat , co zapewni spółce zarządzające  portem dodatkowe regularne wpływy.  Holenderska  Fairplay  przejęła   spółkę holowniczą - Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia  za 44,4 mln zł.