Oszczędne pojazdy będą produkowane i sprzedawane w Chinach przez spółki j. v. Guangzhou Automobile Group i FAW Group Corp, co oznacza zasadniczą zmianę podejścia japońskiego giganta, bo dotychczas eksportował z Japonii główne komponenty napędu hybrydowego.

Japończycy budują za 689 mln dolarów w Changshu koło Szanghaju ośrodek badawczo-rozwojowy technologii przyjaznych dla środowiska. Część otwarto już w kwietniu, ale budowa toru próbnych jazd, laboratoriów i głównego budynku administracji zakończy się w 2013 r.

Chiny, które w 2009 r. zepchnęły USA z pierwszego miejsca na świecie pod względem sprzedaży nowych pojazdów zyskują z każdym rokiem na znaczeniu dla producentów aut, bo w ich krajach sprzedaż albo eksport maleje. Władze tego kraju zapowiedziały zainwestowanie do 2020 r. ponad 14 mld dolarów w ekologiczne pojazdy, aby Chiny stały się również w tym segmencie światowym liderem.