Za naruszenie obowiązków informacyjnych UOKiK na pierwszą firmę nałożył 379,6 tys. zł kary, a na drugą - 208,2 tys. zł.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w komunikacie, że postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku; pierwsze po skardze konsumenta, drugie - po zawiadomieniu od przedsiębiorcy.
Zgodnie z prawem, firma telekomunikacyjna, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach - o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.
Prezes Urzędu ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC Polska konsumenci otrzymali informacje nawet po wprowadzonych zmianach.
Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary finansowe. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań.