Reklama

Kara dla UPC i Multimedia Polska

UPC Polska i Multimedia Polska nie poinformowały w odpowiednim terminie swoich klientów o wycofaniu kilku programów ze swych ofert.

Aktualizacja: 02.11.2011 14:03 Publikacja: 02.11.2011 13:55

Kara dla UPC i Multimedia Polska

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Za naruszenie obowiązków informacyjnych UOKiK na pierwszą firmę nałożył 379,6 tys. zł kary, a na drugą - 208,2 tys. zł.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów  poinformował w komunikacie, że postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku; pierwsze po skardze konsumenta, drugie - po zawiadomieniu od przedsiębiorcy.

Zgodnie z prawem, firma telekomunikacyjna, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach - o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.

Prezes Urzędu ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC Polska konsumenci otrzymali informacje nawet po wprowadzonych zmianach.

Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary finansowe. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań.

Reklama
Reklama

Decyzje nie są ostateczne; Multimedia Polska odwołała się do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość - podał UOKiK.

To nie pierwszy raz, gdy Urząd kwestionuje niedopełnienie obowiązku informacyjnego przez operatora telewizji kablowej. We wrześniu 2011 roku zakwestionował praktyki spółki Vectra, która informowała o nowym regulaminie po jego wejściu w życie.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama