W 2012 r. McDonalds, zarządzający teraz 275 restauracjami, może stracić pozycję lidera rynku. Pierwsze miejsce może odebrać mu AmRest, właściciel 250 lokali, m.in. KFC i Pizza Hut, który w 2012 r. zapowiada otwarcie 80 a 100 kolejnych, z czego ponad połowę w Polsce. Znamy zapowiedzi AmRestu i czujemy oddech konkurencji na plecach - przyznaje Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonalds Polska.
I choć zapewnia, że sieć nie chce się ścigać na liczbę otwieranych restauracji, to tempo rozwoju z ostatnich lat się nie zmieni, a nawet może się zwiększyć. W 2010 r. sieć powiększyła się o 22 lokale, a w tym już o 17. Do końca grudnia uruchomimy kilka kolejnych, a na przyszły rok ponad 20 lokalizacji już mamy zabezpieczonych - twierdzi Kłapa. Oznaczałoby to, że w 2012 r., czyli 20 lat po wejściu McDonalds do Polski, sieć liczyłaby ok. 300 lokali.
Nowe restauracje powstają nie tylko w dużych miastach, ale także w miejscowościach liczących zaledwie 20 - 30 tys. mieszkańców. - Restauracja w Tarnobrzegu przyciąga też np. osoby przyjeżdżające do pobliskiego Sandomierza, a lokal w Malborku turystów odwiedzających zamek - tłumaczy Krzysztof Kłapa.