Reklama

Polska jest dużym rynkiem piwa

Polska stała jednym z największych rynku piwa w Europie, dlatego jego sprzedaż nie będzie rosła już w szybkim tempie – mówi Robert Priday, Prezes Kompanii Piwowarskiej

Publikacja: 07.11.2011 14:29

Robert Priday, Prezes Kompanii Piwowarskiej

Robert Priday, Prezes Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, MS Magdalena Starowieyska

Rz: Czy sprzedaż piwa ma szansę rosnąć w Polsce w tak szybkim tempie, jak kilka lat temu?

Robert Priday:

W latach 90. i na początku XXI wieku sprzedaż piwa rosła w szybkim tempie, nie tylko dlatego, że bardzo dynamicznie rozwijała się polska gospodarka, ale także dlatego, że zmieniały się postawy konsumentów wobec alkoholi. Z kraju, w którym piło się głównie wódkę, Polska stała się jednym z największych rynków piwa w Europie. Na dojrzałych rynkach roczny wzrost sprzedaży piwa stanowi 60 – 70 proc. tempa, w jakim rośnie cała gospodarka. Można więc spodziewać się, że w kolejnych latach w Polsce będzie on wynosił 1 – 2 proc. w ciągu roku.

Euro 2012 może sprawić, że w przyszłym roku w Polsce znacznie wzrośnie sprzedaż piwa?

Impreza ta może wpłynąć na wzrost sprzedaży piwa, ale tylko w krótkim okresie. Jego skala będzie zależała w dużym stopniu od tego, jak w mistrzostwach poradzi sobie polska drużyna. Wydarzenia tego typu są jednak bardzo pozytywne dla rozwoju gospodarki, bo wiążą się z budową stadionów czy dróg. Potwierdzeniem na to jest chociażby to, co wydarzyło się w zakresie poprawy infrastruktury  dzięki Mundialowi w RPA w 2010 roku.

Reklama
Reklama

W Polsce rośnie popularność regionalnych piw. Czy lokalne browary są w stanie odebrać znaczną część rynku największym producentom?

Małe browary odgrywają ważną rolę w branży, ponieważ otwierają ją na nowe pomysły i rozwiązania. Nie mają jednak szans, aby przejąć znaczące udziały w polskim rynku piwa. Na niekorzyść mikrobrowarów działa fakt, że przy ich małych zdolnościach produkcyjnych zwiększanie produkcji nie może pozostać bez wpływu na jakość piwa.

Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama