Zysk netto największego japońskiego producenta leków w III kwartale 2011 r. zmalał o 5,9 proc. do 135,7 mld jenów (ok. 1,7 mld USD), a przychody o 1,6 proc. do 702,5 mld jenów.
Przychody ze sprzedaży najbardziej rozchwytywanego leku wytwarzanego przez koncern – Actosu, preparatu dla diabetyków, spadły o 12,6 proc. To efekt ostrzeżeń ze strony amerykańskich i europejskich regulatorów przed potencjalnym (choć bardzo niskim) ryzykiem wystąpienia raka pęcherza u stosujących lek pacjentów.
Takeda zmniejszyła prognozę zysku netto na cały 2011 r. do 170 mld jenów.
Koncern wprowadził też zmiany w strukturze zarządzania w ramach "zmiany w nową Takedę. To strategia zakładająca, że do 2015 r. firma uzyska „stabilny wzrost" poprzez „innowacje" i „kulturę". Ostatnim krokiem w tym kierunku było właśnie przejęcie firmy Nycomed. Takeda scentralizowała też swoją strukturę sprzedaży.