– Liczymy, że w ciągu dwóch lat od premiery „Afterfall: Insanity" sprzeda się co najmniej w milionie egzemplarzy – zapowiada Tomasz Majka, prezes Nicolas Games. Na razie gra, która kosztowała ok. 10 mln zł, ukaże się w wersji na komputery PC. Premiery konsolowe planowane są w kolejnych kwartałach (jeśli spółce uda się pozyskać pieniądze na dokończenie prac).
Produkcja, która powstała nie bez pewnych perturbacji (premiera była kilkakrotnie przekładana), ma przyciągać graczy specyficznym klimatem. Zaliczana jest to gatunku survival horror i dzieje się w postatomowej Europie.
Milionowa sprzedaż
Gra śląskiej spółki wpisuje się w szereg innych tytułów z naszego kraju, które śmiało i bez kompleksów atakują światowe rynki elektronicznej rozrywki. Pierwszym hitem z Polski, który został zauważony na globalnych rynkach, był „Wiedźmin", stworzony w 2008 roku przez CD Projekt. Do tej pory sprzedał się w 2 mln kopii. Kolejna część tej gry, która zadebiutowała w maju, znalazła już 1 mln nabywców. Obie produkcje zostały wydane jedynie na komputery PC. Próg 1,5 mln egzemplarzy bez większych problemów pokonał też „Sniper" City Interactive (w wersji na trzy platformy) oraz „Call of Juarez: Bound in blond" Techlandu. Przeszło milion fanów kupiło także „Bulletstorm" studia People Can Fly". Wymienione tytułu zdystansowała najnowsza produkcja Techlandu – „Dead Island", którą nabyło według serwisu VGChartz już 1,75 mln klientów (dane nie uwzględniają sprzedaży elektronicznej, która, w zależności od tytułu, może sięgać nawet 30 – 40 proc.).
Walka o dziesiątki miliardów dolarów
Rodzime spółki nie ukrywają, że chcąc zarabiać duże pieniądze, muszą tworzyć swoje gry z myślą o gustach (i kieszeniach) światowych klientów. A jest się o co bić. W 2010 r. globalne wydatki na sprzęt i gry komputerowe sięgnęły 67 mld dol. (dane z raportu „Gaming Ecosystem 2011" stworzonego przez analityków Gartnera). W bieżącym roku mają się powiększyć do 74,4 mld dol. W 2013 r. będzie to już 97,2 mld dol., a w 2015 r. 112,2 mld dol. Polska na tym tle wygląda bardzo blado. Szacuje się (nie ma precyzyjnych danych), że w naszym kraju sprzedaje się co roku gry za ok. 200 mln dol.
200 mln dol za tyle, według szacunków, sprzedaje się co roku gier komputerowych w Polsce