Volkswagen Poznań wyprodukuje w 2011 roku 177 tys. aut

W 2011 r. po­znań­ski za­kład Volks­wa­ge­na wy­pro­du­ku­je ok. 177 tys. aut i wy­prze­dzi gli­wic­ką fa­bry­kę Opla

Publikacja: 19.12.2011 05:17

Volkswagen Poznań wyprodukuje w 2011 roku 177 tys. aut

Foto: Bloomberg

W 2011 r. po­znań­ski za­kład Volks­wa­ge­na wy­pro­du­ku­je ok. 177 tys. aut i wy­prze­dzi gli­wic­ką fa­bry­kę Opla

Kry­zys na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym nie szko­dzi po­znań­skiej fa­bry­ce Volks­wa­ge­na. Od stycz­nia do koń­ca li­sto­pa­da wy­je­cha­ło z niej prze­szło 162,4 tys. sa­mo­cho­dów. We­dług in­sty­tu­tu Sa­mar do­tych­cza­so­wa pro­duk­cja jest więk­sza od ubie­gło­rocz­nej o prze­szło 21 proc. Dzię­ki te­mu za­kład zwięk­szył swój udział w ryn­ku do ponad jed­nej pią­tej i zna­lazł się na po­zy­cji wi­ce­li­de­ra, przed gli­wic­ką fa­bry­ką Opla. – Za­kła­da­my, że ca­ły 2011 r. za­mknie­my wy­ni­kiem 176 – 177 tys. wy­pro­du­ko­wa­nych sa­mo­cho­dów – mówi „Rz" rzecz­nik Volks­wa­gen Pol­ska Piotr Da­nie­le­wicz. Z do­tych­cza­so­wej pro­duk­cji aż 159,3 tys. sztuk tra­fi­ło na eks­port, przede wszyst­kim do Nie­miec, naj­więk­sze­go od­bior­cy fa­bry­ki. Naj­ważniej­szym pro­duk­tem jest mo­del Cad­dy. Prócz nie­go z li­nii zjeżdża także Trans­por­ter T5.

Volks­wa­gen Po­znań bę­dzie je­dy­nym pol­skim pro­du­cen­tem aut, któ­ry w cią­gu ro­ku nie zwe­ry­fi­ko­wał w dół wcze­śniej­szych pro­gnoz. Jest to efekt wciąż ro­sną­ce­go po­py­tu na au­ta do­staw­cze.

Ale wzrost pro­duk­cji aut do­staw­czych no­tu­je także Fiat Au­to Po­land. W ty­skiej fa­bry­ce pro­du­ko­wa­ny jest do­staw­czy mo­del naj­po­pu­lar­niej­sze­go au­ta kon­cer­nu, czy­li Pan­dy – Pan­da van. W cią­gu 11 mie­się­cy wy­pro­du­ko­wa­no po­nad 21 tys. tych sa­mo­cho­dów, pod­czas gdy przed ro­kiem ok. 9 tys.

Du­ży po­pyt na au­ta do­staw­cze wi­dać na ryn­ku pol­skim, gdzie sprze­daż w po­rów­na­niu z ub. r. wciąż jest więk­sza. We­dług Pol­skie­go Związ­ku Prze­my­słu Mo­to­ry­za­cyj­ne­go w li­sto­pa­dzie za­re­je­stro­wa­no prze­szło 4,2 tys. ta­kich aut, o pra­wie 5 proc, wię­cej niż przed ro­kiem. W do­dat­ku li­sto­pad oka­zał się naj­lep­szym mie­sią­cem obec­ne­go ro­ku dla te­go ty­pu po­jaz­dów. W po­rów­na­niu z paź­dzier­ni­kiem licz­ba re­je­stra­cji wzro­sła o 22 proc.

Reklama
Reklama

Do­brą kon­dy­cję seg­men­tu po­ka­zu­ją także wy­ni­ki za 11 mie­się­cy: licz­ba re­je­stra­cji prze­kro­czy­ła 37,2 tys. sztuk, tj. o prze­szło jed­ną dzie­sią­tą wię­cej niż w tym sa­mym cza­sie ub. r. W ran­kin­gach re­je­stra­cji pro­wa­dzi Fiat – wg Cen­tral­nej Ewi­den­cji Po­jaz­dów od stycz­nia za­re­je­stro­wa­no 7868 sa­mo­cho­dów tej mar­ki, co sta­no­wi wzrost o 6,1 proc. Li­de­rem ca­łe­go pol­skie­go ryn­ku aut do­staw­czych jest mo­del Du­ca­to.

W 2011 r. po­znań­ski za­kład Volks­wa­ge­na wy­pro­du­ku­je ok. 177 tys. aut i wy­prze­dzi gli­wic­ką fa­bry­kę Opla

Kry­zys na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym nie szko­dzi po­znań­skiej fa­bry­ce Volks­wa­ge­na. Od stycz­nia do koń­ca li­sto­pa­da wy­je­cha­ło z niej prze­szło 162,4 tys. sa­mo­cho­dów. We­dług in­sty­tu­tu Sa­mar do­tych­cza­so­wa pro­duk­cja jest więk­sza od ubie­gło­rocz­nej o prze­szło 21 proc. Dzię­ki te­mu za­kład zwięk­szył swój udział w ryn­ku do ponad jed­nej pią­tej i zna­lazł się na po­zy­cji wi­ce­li­de­ra, przed gli­wic­ką fa­bry­ką Opla. – Za­kła­da­my, że ca­ły 2011 r. za­mknie­my wy­ni­kiem 176 – 177 tys. wy­pro­du­ko­wa­nych sa­mo­cho­dów – mówi „Rz" rzecz­nik Volks­wa­gen Pol­ska Piotr Da­nie­le­wicz. Z do­tych­cza­so­wej pro­duk­cji aż 159,3 tys. sztuk tra­fi­ło na eks­port, przede wszyst­kim do Nie­miec, naj­więk­sze­go od­bior­cy fa­bry­ki. Naj­ważniej­szym pro­duk­tem jest mo­del Cad­dy. Prócz nie­go z li­nii zjeżdża także Trans­por­ter T5.

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama