W 2011 r. poznański zakład Volkswagena wyprodukuje ok. 177 tys. aut i wyprzedzi gliwicką fabrykę Opla
Kryzys na rynku motoryzacyjnym nie szkodzi poznańskiej fabryce Volkswagena. Od stycznia do końca listopada wyjechało z niej przeszło 162,4 tys. samochodów. Według instytutu Samar dotychczasowa produkcja jest większa od ubiegłorocznej o przeszło 21 proc. Dzięki temu zakład zwiększył swój udział w rynku do ponad jednej piątej i znalazł się na pozycji wicelidera, przed gliwicką fabryką Opla. – Zakładamy, że cały 2011 r. zamkniemy wynikiem 176 – 177 tys. wyprodukowanych samochodów – mówi „Rz" rzecznik Volkswagen Polska Piotr Danielewicz. Z dotychczasowej produkcji aż 159,3 tys. sztuk trafiło na eksport, przede wszystkim do Niemiec, największego odbiorcy fabryki. Najważniejszym produktem jest model Caddy. Prócz niego z linii zjeżdża także Transporter T5.
Volkswagen Poznań będzie jedynym polskim producentem aut, który w ciągu roku nie zweryfikował w dół wcześniejszych prognoz. Jest to efekt wciąż rosnącego popytu na auta dostawcze.
Ale wzrost produkcji aut dostawczych notuje także Fiat Auto Poland. W tyskiej fabryce produkowany jest dostawczy model najpopularniejszego auta koncernu, czyli Pandy – Panda van. W ciągu 11 miesięcy wyprodukowano ponad 21 tys. tych samochodów, podczas gdy przed rokiem ok. 9 tys.
Duży popyt na auta dostawcze widać na rynku polskim, gdzie sprzedaż w porównaniu z ub. r. wciąż jest większa. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie zarejestrowano przeszło 4,2 tys. takich aut, o prawie 5 proc, więcej niż przed rokiem. W dodatku listopad okazał się najlepszym miesiącem obecnego roku dla tego typu pojazdów. W porównaniu z październikiem liczba rejestracji wzrosła o 22 proc.