Reklama
Rozwiń
Reklama

Bruksela unowocześnia europejską kolej

Komisja Europejska podjęła decyzję wzmocnienia procedur związanych z wyposażaniem pociągów i torów w europejski system kontroli jazdy pociągów

Publikacja: 25.01.2012 13:53

Wzmocnienie oznacza,  zwiększenie wymogów dotyczących testów  urządzeń w które wyposażane są lokomotywy, muszą one być m.in. testowane w akredytowanych laboratoriach.

Europejski system kontroli  jazdy pociągów, czyli ECTS ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności europejskich kolei.  Jest on  częścią europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

ETCS przekazuje   informacje   z centrum kontroli ruchu do pociągu, gdzie komputer pokładowy wykorzystuje je do wyliczenia maksymalnej dopuszczalnej prędkości i automatycznie zwalnia, jeżeli pociąg jedzie za szybko.

Obecnie w Europie wykorzystywanych jest ponad 20 różnych systemów sygnalizacji.  Nie są one ze sobą zgodne. Jeżeli lokomotywa ma kursować na trasach międzynarodowych trzeba dodać do niej dodatkowe   systemy bezpieczeństwa i ponownie uzyskać autoryzację bezpieczeństwa  wszystkich znajdujących się w niej systemów działających na terenie różnych państwa. To, jak wynika z wyliczeń KE może kosztować ponad 2 mln euro i potrwać do dwóch lat. ETCS  ma te koszty wyeliminować.

Na dzień dzisiejszy alternatywą jest     o wymiana silników na granicy, co oznacza znaczą stratę czasu.

Reklama
Reklama

Szczególnie niekorzystnie odbija się to na przewoźnikach towarowych.  Chociaż transport kolejowy powinien być bardziej konkurencyjny na długich dystansach, każde przekroczenie granicy oznacza większe koszty i opóźnienia, co przekłada się na straty rynkowe i nadmierną eksploatację sieci drogowej.

W Europie w system  ETCS jest wyposażonych ponad 4 tys. km torów. Wyposażenie dla kolejnych 4 tys. zostało już zamówione.

Wzmocnienie oznacza,  zwiększenie wymogów dotyczących testów  urządzeń w które wyposażane są lokomotywy, muszą one być m.in. testowane w akredytowanych laboratoriach.

Europejski system kontroli  jazdy pociągów, czyli ECTS ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności europejskich kolei.  Jest on  częścią europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama