Reklama
Rozwiń
Reklama

Bruksela unowocześnia europejską kolej

Komisja Europejska podjęła decyzję wzmocnienia procedur związanych z wyposażaniem pociągów i torów w europejski system kontroli jazdy pociągów

Publikacja: 25.01.2012 13:53

Wzmocnienie oznacza,  zwiększenie wymogów dotyczących testów  urządzeń w które wyposażane są lokomotywy, muszą one być m.in. testowane w akredytowanych laboratoriach.

Europejski system kontroli  jazdy pociągów, czyli ECTS ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności europejskich kolei.  Jest on  częścią europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

ETCS przekazuje   informacje   z centrum kontroli ruchu do pociągu, gdzie komputer pokładowy wykorzystuje je do wyliczenia maksymalnej dopuszczalnej prędkości i automatycznie zwalnia, jeżeli pociąg jedzie za szybko.

Obecnie w Europie wykorzystywanych jest ponad 20 różnych systemów sygnalizacji.  Nie są one ze sobą zgodne. Jeżeli lokomotywa ma kursować na trasach międzynarodowych trzeba dodać do niej dodatkowe   systemy bezpieczeństwa i ponownie uzyskać autoryzację bezpieczeństwa  wszystkich znajdujących się w niej systemów działających na terenie różnych państwa. To, jak wynika z wyliczeń KE może kosztować ponad 2 mln euro i potrwać do dwóch lat. ETCS  ma te koszty wyeliminować.

Na dzień dzisiejszy alternatywą jest     o wymiana silników na granicy, co oznacza znaczą stratę czasu.

Reklama
Reklama

Szczególnie niekorzystnie odbija się to na przewoźnikach towarowych.  Chociaż transport kolejowy powinien być bardziej konkurencyjny na długich dystansach, każde przekroczenie granicy oznacza większe koszty i opóźnienia, co przekłada się na straty rynkowe i nadmierną eksploatację sieci drogowej.

W Europie w system  ETCS jest wyposażonych ponad 4 tys. km torów. Wyposażenie dla kolejnych 4 tys. zostało już zamówione.

Wzmocnienie oznacza,  zwiększenie wymogów dotyczących testów  urządzeń w które wyposażane są lokomotywy, muszą one być m.in. testowane w akredytowanych laboratoriach.

Europejski system kontroli  jazdy pociągów, czyli ECTS ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności europejskich kolei.  Jest on  częścią europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama