System przekazuje zlecenie bezpośrednio do wskazanego na mapie taksówkarza. Ten za pomocą specjalnej aplikacji Android na swoim smartfonie odbiera, potwierdza i realizuje zlecenie. Zamawiający może śledzić na mapie aktualną pozycję zamówionej taksówki.
Pasażer, po uruchomieniu aplikacji, widzi dostępne w pobliżu taksówki. Każdą z nich można zamówić wskazując ją na mapie. Po wskazaniu taksówki otrzymujemy informacje o marce i modelu taksówki. Po zamówieniu taksówki, pasażer może śledzić jej drogę dojazdu i na bieżąco kontrolować czas jej dotarcia. Pasażer ma również możliwość kontaktu z taksówkarzem. Taksówkarz, po przyjęciu kursu, jest kierowany na miejsce odbioru pasażera. Ma również możliwość kontaktu z pasażerem i poinformowania o np. nieplanowanych opóźnieniach.
iTaxi to pierwszy w Polsce system oparty na bezpośredniej komunikacji pomiędzy klientem a taksówkarzem (peer-to-peer). Inne, funkcjonujące na rynku aplikacje ułatwiające zamawianie taksówek ograniczają się jedynie do wskazania numeru telefonu do korporacji w danym mieście. Pełnią rolę taksówkarskich książek telefonicznych, brak w nich kontaktu z kierowcą.
To szybki i bezpośredni kontakt pasażerów z taksówkarzami, dlatego to sami klienci korzystający z aplikacji odnajdują na mapie najbliższą, spełniającą ich oczekiwania, taksówkę i zamawiają ją.