Rośnie sprzedaż loklanych piw

Piotr Grauer, ekspert z firmy KPMG

Publikacja: 02.02.2012 01:26

Rośnie sprzedaż loklanych piw

Foto: __Archiwum__

Rz: Czy polski rynek ma szansę nadal się rozwijać?

Piotr Grauer: Spożycie piwa w Polsce przekroczyło już znacznie średnią europejską i w ostatnich kilku latach doszło do stagnacji na rynku. Chociaż w 2011 r. dał się zauważyć wzrost wolumenu, to jednak sprzedaż w ujęciu wartościowym się zmniejszyła. Wynika to w głównej mierze z dynamicznego zwiększania się udziału sklepów dyskontowych, a co za tym idzie – spadku średniej ceny piwa.

Euro 2012 przyczyni się do zwiększenia popytu na piwo?

Wzrostu sprzedaży tego alkoholu można się spodziewać  szczególnie w trakcie trwania mistrzostw. Będzie to także okres wzmożonych kampanii marketingowych największych producentów. Z tej okazji pojawi się na rynku nowa kategoria piwa o zawartości alkoholu do 3,5 proc., które ma być dopuszczone do sprzedaży podczas imprez masowych. Carlsberg, będący oficjalnym sponsorem mistrzostw piłkarskich i mający wyłączne prawo sprzedaży piwa w strefach kibiców, ma szansę odegrać pierwszoplanową rolę w tym nowym segmencie rynku.

Lokalne browary mogą zagrozić pozycji dużych graczy?

Rosnące zainteresowanie konsumentów produktami spoza głównego nurtu sprawia, że lokalne browary mogą zwiększać sprzedaż i konkurować z koncernami. Ponadto po połączeniu się firm Van Pur i Royal Unibrew Polska wyłonił się czwarty gracz, posiadający ok. 8 – 10-proc. udział w rynku, który może podjąć walkę przynajmniej z Carlsbergiem, którego udziały wynoszą ok. 15 proc.

Rz: Czy polski rynek ma szansę nadal się rozwijać?

Piotr Grauer: Spożycie piwa w Polsce przekroczyło już znacznie średnią europejską i w ostatnich kilku latach doszło do stagnacji na rynku. Chociaż w 2011 r. dał się zauważyć wzrost wolumenu, to jednak sprzedaż w ujęciu wartościowym się zmniejszyła. Wynika to w głównej mierze z dynamicznego zwiększania się udziału sklepów dyskontowych, a co za tym idzie – spadku średniej ceny piwa.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?