Rz: Czy polski rynek ma szansę nadal się rozwijać?
Piotr Grauer: Spożycie piwa w Polsce przekroczyło już znacznie średnią europejską i w ostatnich kilku latach doszło do stagnacji na rynku. Chociaż w 2011 r. dał się zauważyć wzrost wolumenu, to jednak sprzedaż w ujęciu wartościowym się zmniejszyła. Wynika to w głównej mierze z dynamicznego zwiększania się udziału sklepów dyskontowych, a co za tym idzie – spadku średniej ceny piwa.
Euro 2012 przyczyni się do zwiększenia popytu na piwo?
Wzrostu sprzedaży tego alkoholu można się spodziewać szczególnie w trakcie trwania mistrzostw. Będzie to także okres wzmożonych kampanii marketingowych największych producentów. Z tej okazji pojawi się na rynku nowa kategoria piwa o zawartości alkoholu do 3,5 proc., które ma być dopuszczone do sprzedaży podczas imprez masowych. Carlsberg, będący oficjalnym sponsorem mistrzostw piłkarskich i mający wyłączne prawo sprzedaży piwa w strefach kibiców, ma szansę odegrać pierwszoplanową rolę w tym nowym segmencie rynku.
Lokalne browary mogą zagrozić pozycji dużych graczy?