Reklama

Unilever w 2011 r. o 5 proc. zwiększył obrót

Mimo trudnych warunków rynkowych, międzynarodowy koncern Unilever w minionym roku o 5 proc. zwiększył obrót do prawie 46,5 mld euro. Zysk netto wzrósł o 1 proc. do ponad 4,6 mld euro

Publikacja: 06.02.2012 12:05

- Spodziewamy się, że sytuacja makroekonomiczna w 2012 r. nadal będzie trudna i presja kosztowa utrzyma się. Jednak nie w takim stopniu jak w roku 2011 – komentuje Paul Polman, dyrektor zarządzający Unilevera.

W 2011 r. koncern wypracował 46,5 mld euro obrotów. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Unilever podkreśla, że udało się zwiększyć obroty mimo niekorzystnego wpływu kursów walut. Przejęcia i sprzedaż części biznesu przyniosły 1,2 proc. obrotu.  Z kolei zwyżka sprzedaży (bez uwzględnienie dodatkowych transakcji i odliczeń) wyniosła 6,5 proc.  – przy podwyżce cen o 4,8 proc. oraz wzroście wolumenu sprzedaży o 1,6 proc.

Natomiast marża operacyjna Unilevera spadła o 10 pkt bazowych. Powód? Wysokie ceny surowców. Zysk netto oraz zysk operacyjny urosły o 1proc. Ten pierwszy wyniósł 4,62 mld euro, a drugi 6,43 mld euro.

- Nasze wyniki to efekt wysokich wzrostów sprzedaży na rynkach wschodzących oraz sukcesów w sprzedaży kosmetyków i środków czystości. Jeśli chodzi o rynek produktów spożywczych – pomimo wzrostu cen produktów – nasza sprzedaż rosła zgodnie z dynamiką rynków – komentuje Paul Polman.

Unilever jest jednym z największych producentów żywności, kosmetyków i środków czystości. W jego portfelu znajdują się  takie marki, jak m.in.  Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei oraz Signal.

Reklama
Reklama

W Polsce koncern jest liderem m.in. w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn oraz lodów. Firma zatrudnia w naszym kraju 3300 pracowników. Posiada cztery fabryki.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama