Jak poinformowała rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken, pozostała cześć odcinka B zostanie udostępniona kierowcom po oddaniu do użytkowania odcinka C. Wówczas autostradą A2 będzie można przejechać z Warszawy do zachodniej granicy Polski.
Otwarcie drogi było możliwe dzięki wydanemu w sobotę przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka A oraz uzgodnieniu przez policję oznakowania pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zakończyły się też prowadzone przez Laboratorium Drogowe GDDKiA badania równości na odcinku A autostrady A2. Ich wyniki będą znane za kilka dni, jednak nie wstrzymuje to możliwości udostępnienia trasy dla kierowców. Nawet jeśli pojawią się uwagi i wykonawca będzie musiał dokonać poprawek, będą one wykonywane po Euro 2012.
W tej chwili kierowcy poruszający się między Łodzią a Warszawą mogą korzystać z oddanego w ubiegłym tygodniu 20-kilometrowego odcinka Warszawa-Grodzisk Mazowiecki oraz oddanego dzisiaj odcinka Łódź-Nieborów. Cześć trasy - 30-kilometrowy odcinek od strony Łodzi kierowcy będą musieli pokonać po warstwie wiążącej, co jest możliwe dzięki specustawie drogowej ustanawiającej tzw. przejezdność. Na tym odcinku została ograniczona prędkość - do 70 km/h, a ruch jest możliwy jedynie dla samochodów osobowych poniżej 3,5 tony i autokarów.
Autostradę A2 z Łodzi do Warszawy, między węzłami w Strykowie i Konotopie, podzielono na pięć odcinków. Dwa z nich - budowane przez Budimex (E) i Strabag (D) - zostały oddane kierowcom do użytku 23 i 27 maja. Autostradą można więc dojechać z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego; od niedzieli także z Łodzi do Nieborowa.
Wciąż trwają prace na odcinku C, porzuconym przez Chińczyków, a teraz budowanym przez Bogl a Krysl.