United Airlines zamówiły 100 maszyn typu 737: 100 B737-9 MAX oraz 50 samolotów B737-900ER. Transakcja jest drugim największym w historii programu 737 kontraktem zarówno pod względem wartości jaki i liczby zakupionych samolotów. Kontrakt o wartości 14,7 mld dol. pozwoli liniom na wymianę przestarzałej floty, co z kolei przełoży się na znaczne oszczędności paliwa.
Boeing informuje , że dzięki transakcji łączna liczba samolotów z rodziny 737 sprzedanych przez koncern od początku ich produkcji przekroczy 10 tys. sztuk. Oznacza to, że 737 jest niepodważalnie najlepiej sprzedającym się liniowcem w historii lotnictwa.
Jak informuje Boeing w komunikacie, zostaną dostarczone do linii w latach 2013-2022. Na pokład zabiorą 180 pasażerów w konfiguracji dwóch klas: 20 w klasie biznes oraz 160 w klasie ekonomicznej. W pierwszej kolejności do przewoźnika trafią tańsze maszyny B737-900ER, które kosztują 89,6 mln dol. każdy. Pierwszego wyprodukowanego Boeinga 737 MAX United Airlines otrzymają znacznie później bo w drugim kwartale 2017 roku. Cena tego samolotu to 101,7 mln dol.
United i Boeing dzielą bogatą i wspólną historię dlatego jesteśmy zachwyceni, że linia wybrała nowego 737 MAX do swojej przyszłej floty, który jednocześnie jest odnowieniem naszego partnerstwa. Wierzymy, że B737 NG i MAX zapewnią niezrównaną jakość i wartość na rynku, a także wydajność operacyjną dla United - powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes.
United Airlines są częścią holdingu lotniczego United Continental Holdings. Holding powstał w 2010 roku z połączenia dwóch amerykańskich przewoźników lotniczych, linii United Airlines i Continental Airlines.