Reklama

Boeing ma ogromny kontrakt

Amerykańskie linie lotnicze United Airlines zamówiły 150 Boeingów 737 za 14,7 mld dolarów

Publikacja: 12.07.2012 18:17

Boeing ma ogromny kontrakt

Foto: Bloomberg

United Airlines zamówiły 100 maszyn typu 737: 100 B737-9 MAX oraz 50 samolotów B737-900ER. Transakcja jest  drugim największym w historii programu 737 kontraktem zarówno pod względem wartości jaki i liczby zakupionych samolotów. Kontrakt o wartości 14,7 mld dol. pozwoli liniom na wymianę przestarzałej floty, co z kolei przełoży się na znaczne oszczędności paliwa.

Boeing informuje , że dzięki transakcji łączna liczba samolotów z rodziny 737 sprzedanych przez koncern od początku ich produkcji przekroczy 10 tys. sztuk. Oznacza to, że 737 jest niepodważalnie najlepiej sprzedającym się liniowcem w historii lotnictwa.

Jak informuje Boeing w komunikacie, zostaną dostarczone do linii w latach 2013-2022. Na pokład zabiorą 180 pasażerów w konfiguracji dwóch klas: 20 w klasie biznes oraz 160 w klasie ekonomicznej. W pierwszej kolejności do przewoźnika trafią tańsze maszyny B737-900ER, które kosztują 89,6 mln dol. każdy. Pierwszego wyprodukowanego Boeinga 737 MAX United Airlines otrzymają znacznie później bo w drugim kwartale 2017 roku. Cena tego samolotu to 101,7 mln dol.

United i Boeing dzielą bogatą i wspólną historię dlatego jesteśmy zachwyceni, że linia wybrała nowego 737 MAX do swojej przyszłej floty, który jednocześnie jest odnowieniem naszego partnerstwa. Wierzymy, że B737 NG i MAX zapewnią niezrównaną jakość i wartość na rynku, a także wydajność operacyjną dla United - powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes.

United Airlines są częścią holdingu lotniczego United Continental Holdings. Holding powstał w 2010 roku z połączenia dwóch amerykańskich przewoźników lotniczych, linii United Airlines i Continental Airlines.

Reklama
Reklama

- Bardzo nas cieszy, że zostaliśmy klientem Boeinga 737 MAX, który będzie samolotem zużywającym do 12 proc. mniej paliwa niż obecne 737NG. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z naszymi kolegami z Boeinga - powiedział Jeff Smisek, prezes United Airlines.

Nowa rodzina 737 będzie samolotem oszczędniejszym dzięki nowoczesnym silnikom firmy CFM International. Według pierwszych prognoz producenta MAX8 to maszyna oszczędniejsza o 8 proc. w przeliczeniu na każdego pasażera, jeśli np. zużycie paliwa porówna się z konkurencyjnym A320 neo. Z kolei przedstawiciele Airbusa zapewniają, że ich A350 1000 zdecydowanie wyprzedza technologicznie popularnego już na rynku boeinga 777.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama