Boeing ma ogromny kontrakt

Amerykańskie linie lotnicze United Airlines zamówiły 150 Boeingów 737 za 14,7 mld dolarów

Publikacja: 12.07.2012 18:17

Boeing ma ogromny kontrakt

Foto: Bloomberg

United Airlines zamówiły 100 maszyn typu 737: 100 B737-9 MAX oraz 50 samolotów B737-900ER. Transakcja jest  drugim największym w historii programu 737 kontraktem zarówno pod względem wartości jaki i liczby zakupionych samolotów. Kontrakt o wartości 14,7 mld dol. pozwoli liniom na wymianę przestarzałej floty, co z kolei przełoży się na znaczne oszczędności paliwa.

Boeing informuje , że dzięki transakcji łączna liczba samolotów z rodziny 737 sprzedanych przez koncern od początku ich produkcji przekroczy 10 tys. sztuk. Oznacza to, że 737 jest niepodważalnie najlepiej sprzedającym się liniowcem w historii lotnictwa.

Jak informuje Boeing w komunikacie, zostaną dostarczone do linii w latach 2013-2022. Na pokład zabiorą 180 pasażerów w konfiguracji dwóch klas: 20 w klasie biznes oraz 160 w klasie ekonomicznej. W pierwszej kolejności do przewoźnika trafią tańsze maszyny B737-900ER, które kosztują 89,6 mln dol. każdy. Pierwszego wyprodukowanego Boeinga 737 MAX United Airlines otrzymają znacznie później bo w drugim kwartale 2017 roku. Cena tego samolotu to 101,7 mln dol.

United i Boeing dzielą bogatą i wspólną historię dlatego jesteśmy zachwyceni, że linia wybrała nowego 737 MAX do swojej przyszłej floty, który jednocześnie jest odnowieniem naszego partnerstwa. Wierzymy, że B737 NG i MAX zapewnią niezrównaną jakość i wartość na rynku, a także wydajność operacyjną dla United - powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes.

United Airlines są częścią holdingu lotniczego United Continental Holdings. Holding powstał w 2010 roku z połączenia dwóch amerykańskich przewoźników lotniczych, linii United Airlines i Continental Airlines.

- Bardzo nas cieszy, że zostaliśmy klientem Boeinga 737 MAX, który będzie samolotem zużywającym do 12 proc. mniej paliwa niż obecne 737NG. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z naszymi kolegami z Boeinga - powiedział Jeff Smisek, prezes United Airlines.

Nowa rodzina 737 będzie samolotem oszczędniejszym dzięki nowoczesnym silnikom firmy CFM International. Według pierwszych prognoz producenta MAX8 to maszyna oszczędniejsza o 8 proc. w przeliczeniu na każdego pasażera, jeśli np. zużycie paliwa porówna się z konkurencyjnym A320 neo. Z kolei przedstawiciele Airbusa zapewniają, że ich A350 1000 zdecydowanie wyprzedza technologicznie popularnego już na rynku boeinga 777.

United Airlines zamówiły 100 maszyn typu 737: 100 B737-9 MAX oraz 50 samolotów B737-900ER. Transakcja jest  drugim największym w historii programu 737 kontraktem zarówno pod względem wartości jaki i liczby zakupionych samolotów. Kontrakt o wartości 14,7 mld dol. pozwoli liniom na wymianę przestarzałej floty, co z kolei przełoży się na znaczne oszczędności paliwa.

Boeing informuje , że dzięki transakcji łączna liczba samolotów z rodziny 737 sprzedanych przez koncern od początku ich produkcji przekroczy 10 tys. sztuk. Oznacza to, że 737 jest niepodważalnie najlepiej sprzedającym się liniowcem w historii lotnictwa.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni