Hyundai i Kia podbijają Europę

W Polsce obie koreańskie marki należą do liderów wzrostu sprzedaży aut

Publikacja: 29.08.2012 04:38

Marki z korei rosną

Marki z korei rosną

Foto: Rzeczpospolita

Prezes Hyundaia Chung Mong-koo nie ukrywa, że rosnąca w Europie sprzedaż jest częścią planów dojścia na naszym kontynencie do wyniku 465 tys. aut w tym roku i stania się piątym największym koncernem motoryzacyjnym świata. Przy tym nie planuje partnerstwa z inną firmą z branży. W tym roku Hyundai/Kia chcą zwiększyć sprzedaż o 6–7 proc., a planowany wzrost zysku ma sięgnąć 10,3 proc., czyli byłby najwyższy po BMW, chociaż ani Hyundai, ani Kia nie mają aut luksusowych.

To jednak możliwe dzięki daleko posuniętej integracji platform Hyundaia i Kii. W Korei i Stanach Zjednoczonych głównym motorem wzrostu stało się wprowadzenie auta hybrydowego – modelu Sonata, auta elektryczne zaś mają być sprzedawane od 2015 r. Główne rynki, gdzie Hyundai zamierza się rozwijać, to przede wszystkim kraje BRIC (Brazylia, Indie, Chiny i Rosja) oraz tradycyjnie Stany Zjednoczone.

Na polskim rynku koreańskie marki idą jak burza. Jak podaje monitorujący rynek motoryzacyjny Instytut Samar, w pierwszej piętnastce importerów o największej sprzedaży od stycznia do końca lipca Kia znalazła się na szóstym miejscu z przeszło 16-proc. wzrostem rejestracji w ujęciu rocznym, a Hyundai na miejscu siódmym ze wzrostem prawie 24-proc.

Obie marki mają już niemal 11-proc. udział w rynku. Wkrótce będzie jeszcze większy, bo do sprzedaży wchodzą nowe modele. Hyundai, po ubiegłorocznej premierze w klasie średniej modelu i40 i wprowadzeniu nowej generacji kompaktowego i30, rozpocznie we wrześniu sprzedaż nowej generacji Santa Fe z segmentu SUV.

– Naszym atutem jest zrównoważony mix modelowy i częstsza niż u konkurentów, bo dokonywana średnio co pięć lat wymiana modeli – twierdzi Marcin Okrój, dyrektor generalny Hyundai Motor Poland.

Strategia Hyundaia, który przeszło połowę swojej sprzedaży w Polsce kieruje do klientów detalicznych, zakłada także zwiększenie sprzedaży dla firm. – Poszerzenie oferty modeli będzie nam w tym pomagać – dodaje Okrój.

Prezes Hyundaia Chung Mong-koo nie ukrywa, że rosnąca w Europie sprzedaż jest częścią planów dojścia na naszym kontynencie do wyniku 465 tys. aut w tym roku i stania się piątym największym koncernem motoryzacyjnym świata. Przy tym nie planuje partnerstwa z inną firmą z branży. W tym roku Hyundai/Kia chcą zwiększyć sprzedaż o 6–7 proc., a planowany wzrost zysku ma sięgnąć 10,3 proc., czyli byłby najwyższy po BMW, chociaż ani Hyundai, ani Kia nie mają aut luksusowych.

Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y