Tak wynika z najnowszego rankingu Interbrand - stu najdroższych marek świata. Słodki napój króluje na nim kolejny rok. Jego podobnie smakujący konkurent czyli Pepsi zajmuje 22 miejsce i jest prawie 5 razy tańszy (16,6 mld dol.).
Do trójki najdroższych weszły też Apple, którego wartość zwiększyła się dwa razy w ciągu roku i jest już bardzo blisko lidera - 76,6 mld dol.; oraz IBM - 75,5 mld dol..
W piątce także pozostałe informatyczne giganty - Google (69,7 mld dol.) oraz Microsoft (57,9 mld dol.). Dziesięć najdroższych marek dopełniają: GE, McDonalds, Intel, Samsung i Toyota.
Aby znaleźć się wśród 100 najdroższych marka musi być warta co najmniej 3,7 mld dol. czyli tyle, ile zamykająca listę sieć Gap. W ciągu roku najwięcej straciły dwie marki telefonów komórkowych: Blackberry (- 39 proc.) do 3,9 mld dol. i Nokia (- 16 proc.) do 21 mld dol..
Debiutujący w zestawieniu Facebook wskoczył od razu na 69 miejsce z wyceną 5,4 mld dol..