Reklama

Najdroższe marki świata. Ranking Interbrand

Najdroższa marka świata podrożała jeszcze o 8 proc. i warta jest już 77,8 mld dol. Ale za rok może stracić koronę

Publikacja: 03.10.2012 11:40

Najdroższe marki świata. Ranking Interbrand

Foto: Flickr

Tak wynika z najnowszego rankingu Interbrand - stu najdroższych marek świata. Słodki napój króluje na nim kolejny rok. Jego podobnie smakujący konkurent czyli Pepsi zajmuje 22 miejsce i jest prawie 5 razy tańszy (16,6 mld dol.).

Do trójki najdroższych weszły też Apple, którego wartość zwiększyła się dwa razy w ciągu roku i jest już bardzo blisko lidera - 76,6 mld dol.; oraz IBM - 75,5 mld dol..

W piątce także pozostałe informatyczne giganty - Google (69,7 mld dol.) oraz Microsoft (57,9 mld dol.). Dziesięć najdroższych marek dopełniają: GE, McDonalds, Intel, Samsung i Toyota.

Aby znaleźć się wśród 100 najdroższych marka musi być warta co najmniej 3,7 mld dol. czyli tyle, ile zamykająca listę sieć Gap. W ciągu roku najwięcej straciły dwie marki telefonów komórkowych: Blackberry  (- 39 proc.) do 3,9 mld dol. i Nokia (- 16 proc.) do 21 mld dol..

Debiutujący w zestawieniu Facebook wskoczył od razu na 69 miejsce z wyceną 5,4 mld dol..

Reklama
Reklama

W połowie września w innym tego typu zestawieniu firmy Eurobrand królował Apple (100 mld dol.). Coca-Cola została tam wyceniona jedynie na 60 mld dol., a Microsoft na 54 mld dol..

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama