Reklama

A350 już na salonie w Le Bourget?

Prezes Airbusa, Frabrice Bregier nie wykluczył możliwości pokazania najnowszego A350 na salonie lotniczym w Le Bourget w czerwcu 2013

Publikacja: 24.10.2012 16:23

A350 już na salonie w Le Bourget?

Foto: Bloomberg

Zapytany o to przez  z dziennikarza kanału LCI stwierdził, że „to trochę mało czasu (salon odbędzie się 17-23 czerwca), ale nie wykluczam tego".

- Mamy jeszcze jakieś dwa lata prac rozwojowych. Pierwszy lot wykonamy w połowie 2013 r., po wszystkich pracach montażowych i testach i nastawimy się następnie na dostawy w drugiej połowie 2014 r. pierwszym klientom rodziny A350. A jest ich już 558 – dodał.

- Samolotem tym wchodzimy na rynek rzędu 5 tys. sztuk. Będziemy  konkurować  z dwiema rodzinami maszyn Boeinga i myślę, że zyska on co najmniej połowę tego rynku.

Szef Airbusa wierzy też, że uda się odblokować sprawę  finansowania. Berlin wstrzymuje przekazanie 600 mln euro pożyczek, bo nie jest zadowolony z podziału zadań produkcyjnych między Francją i Niemcami.

Bregier nie chciał jednak  mówić  o terminie odblokowania tej sytuacji. – Nie jesteśmy na musiku, pracujemy nad tym samolotem  korzystając w dużym stopniu z własnych środków , mamy dodatni bilans  gotówkowy, rzędu 9 mld euro. Czekam wiec bardziej na symbol poparcia Francji przez Niemcy.

Reklama
Reklama

Napięcie w stosunkach z Niemcami

W sprawie finansowania zabrał głos premier Francji Jean-Marc Ayrault obecny przy inauguracji linii montażowej w  Tuluzie. Stwierdził , że istotne jest, by wszyscy  partnerzy wywiązali się z finansowych zobowiązań wobec A350. Nie wymienił  Niemiec z nazwy, ale nie pozostawił wątpliwości co do istnienia sporu z tym krajem, który pogłębił się, od kiedy Berlin zablokował fuzję EADS z BAE Systems.

Przy okazji udzielił zdecydowanego poparcia prezesowi EADS, Tomowi Endersowi. – Wspierałem EADS. Bardzo ważne jest  wyrażenie zaufania do całej grupy, nie tylko do Airbusa. Sądzę, ze tego oczekiwano.

Następca Endersa, Bregier przyznał, że panuje napięcie w stosunkach z Niemcami. – O ile mi wiadomo, trwa pewna debata w Niemczech, ale tylko w Niemczech. Jestem jednak pewien, że przejdziemy przez to i wykażemy, iż A350 nie ogranicza się tylko do linii montażowej w Tuluzie – dodał.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama