Obfite opadu śniegu w miniony weekend na dobre rozkręciły sprzedaż opon zimowych. Dla producentów to powód do zadowolenia - liczą na to, że końcówka roku pozwoli im wyraźnie poprawić wyniki w tym segmencie. Pobicie ubiegłorocznego rekordu będzie jednak trudne.
Według firmy Continental w 2011 r. wszystkie koncerny sprzedały w naszym kraju 5,9 mln sztuk opon zimowych - o 900 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku do końca września sprzedaż opon zimowych zamknęła się liczbą 4,2 mln sztuk i była o 200 tys. gorsza niż rok temu.
Według ekspertów ten rok różni się od poprzedniego tym, że zakupy zimowe rozpoczęliśmy przynajmniej dwa tygodnie później. Według Fabiana Adaszewskiego, rzecznika Nokaut.pl, szczyt zainteresowania oponami przypada na przełom października i listopada. Adaszewski spodziewa się, że w tym czasie liczba zapytań o ogumienie będzie nawet dwanaście razy wyższa niż przed sezonem.