Do tej pory limitowane edycje wódki Absolut skierowane były do miast, m.in. Miami czy Los Angeles. Tym razem specjalne opakowanie przeznaczone jest wyłącznie do Polaków. Limitowaną butelkę „Absolut Polakom" z palcami ułożonymi w literę V – w geście zwycięstwa - stworzył dla Pernod Ricard polski artysta Swanski.
- Absolut ma wizerunek marki kreatywnej i odważnej. Nie obawia się sięgać po kontrowersyjnych i niezależnych artystów-mistrzów w swojej dziedzinie, tj. Spike Lee, Oskar Metsavaht, Ron English i prezentować ich odważne idee na swojej kultowej butelce. Można śmiało powiedzieć, że limitowane edycje to specjalność marki Absolut. Dzięki kreatywności twórców limitowane edycje Absoluta na trwałe zapisały się w światowej historii popkultury – komentuje Dorota Durakiewicz, senior brand manager Absolut Vodki w Pernod Ricard Polska.
Za wybór artysty i przygotowanie wsparcia dla edycji Absolut Polakom odpowiada IQ Marketing, działania
z zakresu public relations opracowała i koordynuje agencja Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
Polska, mimo stagnacji na rynku wódki w ostatnim czasie, jest nadal kluczowa dla jej producentów. Zajmuje bowiem czwarte miejsce na globalnym rynku tego alkoholu. Więcej wódki kupują tylko Rosjanie, Amerykanie oraz Ukraińcy.