Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów reklama telewizorów Samsung mogła błędnie sugerować, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji. Dlatego zapadła decyzja w wszczęciu postępowanie w tej sprawie. Ponadto Inspekcja Handlowa sprawdza czy sprzedawcy telewizorów zgodnie z prawem informują konsumentów, które odbiorniki umożliwiają odbiór naziemnej telewizji cyfrowej.

Obecnie trwa w Polsce proces cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli zastępowania tradycyjnego nadawania analogowego sygnałem cyfrowym. Dotychczasowe nadajniki są wyłączane w kolejnych województwach, cały proces zakończy się w 2013 r. kiedy to w Polsce będzie można odbierać tylko cyfrowy sygnał telewizyjny. Dlatego Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało kampanię reklamową, która wyjaśnia na czym polega ten proces.

Dlatego wątpliwości wzbudziła kampania Samsunga. Spółka zawarła w niej wiele elementów naśladujących spoty Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Urząd sprawdzi czy reklama wprowadzała konsumentów w błąd  poprzez sugerowanie, że jest częścią kampanii społecznej. W efekcie konsumenci mogą zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji.

W przypadku potwierdzenia się zarzutów Urzędu, przedsiębiorcy grozi kara finansowa – w maksymalnej wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.