Liderem wśród marek osobowych i dostawczych jest Skoda, która w 2012 roku zarejestrowała 33,5 tys. pojazdów, o 0,76 proc. więcej niż w 2011 roku. Udział Skody w rynku wyniósł 10,73 proc. Drugie miejsce zajął Volkswagen, trzecie – Fiat, czwarte – Toyota.
Najczęściej kupowanym modelem samochodu w 2012 roku była Skoda Octavia, za którą uplasował się drugi model czeskiego producenta – Skoda Fabia, a następnie Opel Astra.
Auta segmentu premium, w przeciwieństwie do całego rynku, zanotowały trend wzrostowy. W sumie w ubiegłym roku zarejestrowano 22,7 tys. aut w tej grupie, co oznacza wzrost o 10,06 proc. w porównaniu do 2011 roku. W tym samym okresie zarejestrowano 247 878 samochodów segmentu popularnego, gdzie nastąpił spadek rejestracji o 2,5 proc.
Jak informuje Instytut Samar, W grudniu udział firm w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł prawie 60 proc. W całym 2012 roku udział aut firmowych sięgnął 56 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił niecałe 52 proc.