W miesiąc po opublikowaniu cennika, firma zebrała 300 zamówień na nową Mazdę 6. Pierwsi klienci wybierają z reguły lepiej wyposażone wersje, średnia cena sprzedaży sięga 120 tys. zł, gdy ceny zaczynają się od 89 tys. zł. Podobnie wyglądało wprowadzenie Suva Mazda CX-5, który mimo silnej konkurencji ze strony m.in. Nissana Qashkai, znalazł siedmiuset nabywców.
– Mogliśmy sprzedać dwa razy więcej tych samochodów, ale popyt był tak duży na całym świecie, że fabryka nie nadążała z dostawami – tłumaczy szef Mazdy w Polsce. Jako jeden z nielicznych z optymizmem patrzy w przyszłość. – Jesteśmy w trakcie wymiany modeli, więc zainteresowanie naszą ofertą będzie rosło – przekonuje.Paździor dodaje, że Mazda na koniec roku finansowego w marcu 2013 spodziewa się 360 mln dol. zysku netto, gdy w poprzednich latach notowała straty.
Także Renault odnawia gamę. 18-procentowy spadek europejskiej sprzedaży spółka tłumaczy jedną z najwyższych średnich wieku modeli. – Pod koniec 2012 roku spadki były dużo mniejsze, ponieważ w salonach pojawiło się nowe Clio oraz prawie całkowicie odnowiona gama Dacii – przekonuje prezes Renault Polska Grzegorz Zalewski. Właśnie Dacia umożliwiła poprawę grypy Renault w Polsce. Sprzedaż rumuńskiej marki wzrosła o blisko 97 proc. zaś Renault spadła o niecałe 21 proc. W 2012 roku jej udział rynkowy wzrósł o 0,63 punktu proc. Łącznie Grupa Renault sprzedała w Polsce w 2012 roku o 1287 aut więcej niż rok wcześniej. Ponieważ w tym roku Renault wprowadzi do sprzedaży 13 nowych modeli, a Dacia 3, Zalewski zapowiada, że wzmocni pozycję marki. – Naszą ambicją jest zdobycie 5 proc. rynku – stwierdza. Będzie walczyć m.in. z Toyotą, która właśnie wprowadziła nową wersję hatchbacka Auris. – W pierwszy weekend po prezentacji modelu zebraliśmy zamówienia na sto aut – mówi rzecznik Toyoty Maciej Gorzelak.
Nowy Suv Opel Mokka także przyciągnął do salonów kupujących. – Zebraliśmy więcej zamówień od przewidywań. Jedynym problemem jest dostępność tych samochodów – przyznaje rzecznik polskiego importera Opla Przemysław Byszewski.
Podobnie jest na europejskim rynku. Chociaż spada sprzedaż aut, to w oblężonym segmencie aut kompaktowych Volkswagen zebrał już ponad 100 tys. zamówień na nowego Golfa. Model cieszy się dużym zainteresowaniem także w Polsce.