Reklama

Masterlease planuje kolejną transakcję

Masterlease zamierza zamknąć kolejną transakcję przejęcia portfela kontraktów car fleet management (CFM) w najbliższych tygodniach.

Publikacja: 04.06.2013 17:11

Masterlease planuje kolejną transakcję

Foto: Bloomberg

Grupa już od pewnego czasu zapowiada, że zamierza aktywnie uczestniczyć w konsolidacji rynku CFM. Na początku tego roku Masterlease dokonał już przejęcia Bawag Leasing & Fleet. W ten sposób powiększył portfel o prawie 1000 samochodów. W najbliższych tygodniach lider rynku spodziewa się zamknąć kolejną transakcję przejęcia portfela kontraktów CFM.

Jak Masterlease zapowiadał wcześniej, chce przejmować kolejne spółki lub ich portfele nie tylko w Polsce, ale i w naszym regionie. Zainteresowany jest także rynkiem tureckim.

- Rynek zmienia się w ostatnim czasie. Widzimy, że potencjalnie na sprzedaż wystawione są floty do 5 tys. aut – tłumaczył Jakub Kizielewicz, dyrektor finansowy Masterlease.

Pierwszy  kwartał okazał się rekordowy w historii firmy pod względem finansowym. Po pierwszych trzech miesiącach grupa Masterlease odnotowała zysk netto na poziomie ponad 14 mln zł. To blisko trzykrotnie więcej niż w I kwartale roku 2012 oraz w I kwartale roku 2011.

- Tak dobre obecnie wyniki handlowe i finansowe to efekt precyzyjnej realizacji naszej strategii – mówi Jakub Kizielewicz, dyrektor finansowy Masterlease. - Grupa poprawiła efektywność operacyjną w każdym obszarze działalności, jednocześnie redukując koszty finansowe. Mamy ambicje zbudowania rentownej, dynamicznej firmy będącej liderem w branży Car Fleet Management w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – dodaje.

Reklama
Reklama

Nie tak dawno informowaliśmy, że inwestycji w Masterlease wycofuje się większości udziałowiec – fundusz private equity. Informację potwierdził nam Paweł Gieryński, partner w Abris Capital Partner. Ta decyzja nie jest zaskoczeniem. W kwietniu 2010 r., gdy fundusz odkupił pakiet kontrolny akcji Masterlease od dotychczasowego właściciela GMAC (ramię finansowe koncernu samochodowego GM), zapowiadał, że to inwestycja na 3-5 lat.

- Zainteresowanie spółką  jest dla nas sporym zaskoczeniem – mówił nam Paweł Gieryński. – Z drugiej strony Masterlease to bezpieczny podmiot do zainwestowania. Zakładamy, że proces sprzedaży potrwa kilka miesięcy – dodawał.

Na koniec marca 2013 liczba aktywnych samochodów we flocie Masterlease przekroczyła 23 tys., co daje pozycję lidera na rynku car fleet management.

Masterlease działa w Polsce od czerwca 2001 r. Wówczas międzynarodowy koncern finansowy (GMAC Financial Services) przyjął w struktury dwie spółki zajmujące się leasingiem środków transportu, a także wynajmem długoterminowym i zarządzaniem firmową flotą pojazdów - Futurę Leasing (rok zał. 1995) oraz Prime Car Management (rok zał. 1999).

Grupa już od pewnego czasu zapowiada, że zamierza aktywnie uczestniczyć w konsolidacji rynku CFM. Na początku tego roku Masterlease dokonał już przejęcia Bawag Leasing & Fleet. W ten sposób powiększył portfel o prawie 1000 samochodów. W najbliższych tygodniach lider rynku spodziewa się zamknąć kolejną transakcję przejęcia portfela kontraktów CFM.

Jak Masterlease zapowiadał wcześniej, chce przejmować kolejne spółki lub ich portfele nie tylko w Polsce, ale i w naszym regionie. Zainteresowany jest także rynkiem tureckim.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama