Samochody osobowe i furgonetki GM zdobyły 8 pierwszych miejsc w swoich segmentach nowych pojazdów na rynku amerykańskim. Chevrolet zapewniający 71 proc. sprzedaży koncernu w USA skoczył o 10 miejsc na piąte wśród 33 marek ankietowanych przez firmę doradczą.
W rankingu marek, które miały najmniej problemów technicznych natychmiast po sprzedaży każdych 100 sztuk najlepszą okazała się Porsche, wyprzedzając GMC, Lexusa, Infiniti i Chevroleta. GMC awansował o 10 miejsc, a Chevrolet był najlepszą marką z kategorii aut spoza segmentu premium. Pierwszą dzesiątkę uzupełniały luksusowa Acura, Toyota, Honda, luksusowy Jaguar i Hyundai Motor.
Przeciętna w branży wyniosła 113 zgłoszonych problemów na 100 pojazdów. Wszystkie marki GM, włącznie z Cadillakiem i Buickiem, wypadły lepiej od tej średniej.
W kategorii pojazdów nieluksusowych, które również wykazały mniej usterek od średniej znalazły się GMC, Chevrolet, Toyota, Honda, Hyundai, Kia Motors i Chrysler.
Ford jako marka pozostał na 27. miejscu, Nissan spadł wobec rankingu sprzed roku o 14 miejsc na 30. pozycję, a Ram Chryslera o 14 na 28. Najgorzej wypadły Fiat (przedostatni) i Toyota Scion (ostatni, 33.).