Samochody GM najwyższej jakości

Pojazdy General Motors zdobyły 8 wyróżnień w dorocznym rankingu firmy J.D. Power & Ass. dotyczącym jakości nowych pojazdów. To znacząca poprawa od 2009 r., gdy koncern był niemal bankrutem.

Publikacja: 22.06.2013 15:22

Samochody GM najwyższej jakości

Foto: Bloomberg

Samochody osobowe i furgonetki GM zdobyły 8 pierwszych miejsc w swoich segmentach nowych pojazdów na rynku amerykańskim. Chevrolet zapewniający 71 proc. sprzedaży koncernu w USA skoczył o 10 miejsc na piąte wśród 33 marek ankietowanych przez firmę doradczą.

W rankingu marek, które miały najmniej problemów technicznych natychmiast po sprzedaży każdych 100 sztuk najlepszą okazała się Porsche, wyprzedzając GMC, Lexusa, Infiniti i Chevroleta. GMC awansował o 10 miejsc, a Chevrolet był najlepszą marką z kategorii aut spoza segmentu premium. Pierwszą dzesiątkę uzupełniały luksusowa Acura, Toyota, Honda, luksusowy Jaguar i Hyundai Motor.

Przeciętna w branży wyniosła 113 zgłoszonych problemów na 100 pojazdów. Wszystkie marki GM, włącznie z Cadillakiem i Buickiem, wypadły lepiej od tej średniej.

W kategorii pojazdów nieluksusowych, które również wykazały mniej usterek od średniej znalazły się GMC, Chevrolet, Toyota, Honda, Hyundai, Kia Motors i Chrysler.

Ford jako marka pozostał na 27. miejscu, Nissan spadł wobec rankingu sprzed roku o 14 miejsc na 30. pozycję, a Ram Chryslera o 14 na 28. Najgorzej wypadły Fiat (przedostatni) i Toyota Scion (ostatni, 33.).

W poszczególnych segmentach najlepsze jakościowo okazały się Toyota Camry (auta średnie), Honda Civic (kompakty), Chevrolet Impala (auta duże), Chevrolet Silverado (duże furgonetki), Honda CR-V (kompakty crossover), Nissan Murano (średnie crossover) i Chrysler Town & Country (minivany).

Wiceprezes J.D. Power ds. globalnej motoryzacji, David Sargent stwierdził, że General Motors wykonał wspaniałą robotę nad zmianą panującego od dawna poczucia, że jego wyroby są niższej jakości. — GM był zawsze dobry w ulepszaniu pojazdu, gdy już pojawił się na rynku. Teraz wykazali również, że są bardzo dobrzy w wypuszczaniu nowych pojazdów także dobrej jakości — dodał. W przeszłości GM często wypuszczał samochody z usterkami i usuwał je w następnych wersjach.

J.D. Power opublikował swój ranking oparty na opiniach klientów po raz 27. Pierwszy raz biorący w nim udział mogli przekazywać elektronicznie swe doświadczenia i spostrzeżenia z pierwszych 90 dni użytkowania pojazdu.

Ankietę przeprowadzono od lutego do maja, wszystkie pojazdy są roku modelowego 2013. Badanie wzbogacono o informacje użytkowników o jakości nowych technologii: nawigacji, czujników ostrzegających o opuszczeniu pasa ruchu, telefonu, części informacyjno-rozrywkowej i systemów uruchamianych głosem.

Sargent podkreślił, że ogólnie w branży samochodowej nastąpił spadek jakości w porównaniu z 2012 r., wyniki ankiety świadczą, że klienci są bardziej niezadowoleni. Wynika to w głównej mierze z włączenia do ankiety nowych technologii, z którymi wielu użytkowników na jeszcze problemy. Więcej skarg dotyczyło kwestii związanych z rozwiązaniami projektowymi (designem), a nie z defektami czy złym funkcjonowaniem, co tym razem było łatwiejsze do sunięcia w salonach niż rok temu.

Samochody osobowe i furgonetki GM zdobyły 8 pierwszych miejsc w swoich segmentach nowych pojazdów na rynku amerykańskim. Chevrolet zapewniający 71 proc. sprzedaży koncernu w USA skoczył o 10 miejsc na piąte wśród 33 marek ankietowanych przez firmę doradczą.

W rankingu marek, które miały najmniej problemów technicznych natychmiast po sprzedaży każdych 100 sztuk najlepszą okazała się Porsche, wyprzedzając GMC, Lexusa, Infiniti i Chevroleta. GMC awansował o 10 miejsc, a Chevrolet był najlepszą marką z kategorii aut spoza segmentu premium. Pierwszą dzesiątkę uzupełniały luksusowa Acura, Toyota, Honda, luksusowy Jaguar i Hyundai Motor.

Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Spółki Azotów zacieśniają współpracę
Biznes
Oligarchowie krytykują Kreml. Wojna zagraża ich biznesom
Biznes
Przesyłki wyślemy paczkomatem za granicę. Nowa usługa InPostu
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Wystrzelił prywatny biznes obronny. Kto najlepiej na tym zarabia
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje