Dobra działalność koncernu w obu Amerykach i poprawa w Europie zrównoważyły spadek w Azji, zwłaszcza w Indiach i Azji Płd. -Wsch.
Szef pionu finansowego Dan Ammann stwierdza, że europejska część koncernu planowo zmierza do osiągnięcia równowagi w przyszłym roku albo nieco później. GM ponosił tam straty od 13 lat. — Działalność w Europie jest zgodna z naszym planem. Ogólnym celem jest dojście do równowagi w połowie dekady, jesteśmy zdecydowanie na kursie do tego — powiedział.
GM podał niedawno, że przeniesie rentowny rynek rosyjski do części europejskiej z międzynarodowej, ale według Ammanna to nie zmieni harmonogramu działań mających doprowadzić do równowagi.
GM zmniejszył w III kwartale zysk netto 757 mln dolarów z 1,48 mld rok temu, ale zwiększył operacyjny o 15 proc. do 2,64 mld. Obroty zwiększyły się o 3,7 proc. do 38,98 mld. Zysk operacyjny w Ameryce Płn. skoczył o 27 proc. do 2,19 mld dzięki nowym modelom o wysokiej marży zysku, w rodzaju Chevroleta Silverado i sedana Impala. W Ameryce Płd. skok był jeszcze większy — o 79 proc. do 284 mln. GM zyskał 400 mln na wyższych cenach pojazdów w Ameryce Płn. Korzyści te powinny być jeszcze wiesze w przyszłym roku, gdy koncern zacznie oferować pick-upy heavy duty i pełnowymiarowe pojazdy sportowo-użytkowe.
Koncern założył sobie marżę zysku w Ameryce Płn. na wysokości 10 proc. W III kwartał skoczyła do 9,3 proc. z 7,7 w ubiegłym roku, do poziomu najwyższego do 2 lat, zwiększając wiarygodność założonego celu — uważa analityk z Citi, Itay Michaeli.